Vleessector lanceert Nederland Vleesland

Nederland Vleesland

Foto: Nederland Vleesland

Op 1 september lanceren de samenwerkende organisaties uit de vleesketen de website Nederland Vleesland. Met deze nieuwe website wil de branche de feiten en het eerlijke verhaal over vlees en de vleessector vertellen.

“Er is de afgelopen maanden/jaren veel gesproken en geschreven over de vleessector in Nederland”, staat er te lezen in het persbericht over Nederland Vleesland. “In de politiek, in de kranten en op radio en TV. En dit was niet altijd positief en niet altijd terecht.”

Maatschappelijke dialoog

Met de lancering van de website wil Nederland Vleesland een maatschappelijke dialoog starten. “Organisaties uit de Nederlandse vleesketen hebben de handen ineengeslagen om gezamenlijk en proactief met feiten en het eerlijke verhaal naar buiten te treden. Dit gebeurt onder de noemer: ‘Nederland Vleesland, waar smaken verschillen’.”

Nederland Vleesland

Donderdag 1 september vindt de feestelijke lancering plaats. Hier introduceert Laurens Hoedemaker van COV Nederland Vleesland. Linda Verriet van Producenten Organisatie Varkenshouderij spreekt onder andere over de carbon footprint van varkensvlees versus vegetarische alternatieven.

Vleesketen

Nederland Vleesland is een initiatief van de samenwerkende organisaties uit de vleesketen. Dit zijn: Vlees.nl, Koninklijke Nederlandse Slagers, Stichting Brancheorganisatie Kalversector, The Pigstory, Vleeschwaar, Stichting Voorlichting Varkensketen en Vee & Logistiek Nederland.

Geen nieuws van Vleesmagazine meer missen? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief en ontvang elke donderdag het laatste nieuws.

Inschrijven nieuwsbrief
Thema's
Lees ook
Debat over eiwitbalans in COV Meat Café

Debat over eiwitbalans in COV Meat Café

Tijdens het jaarlijkse COV Meat Café op 3 november spraken vijftig genodigden uit agri en food over de ideale eiwitbalans. De debatteerden over vragen als: Wie is waarvoor verantwoordelijk? Welke rol speelt de prijs bij de consument? Kun je vlees en vervangers wel met elkaar vergelijken?

Nederlandse consument blijft vlees eten

Nederlandse consument blijft vlees eten

In 2021 verbruikte de Nederlandse bevolking 76,1 kg vlees. Een kleine stijging ten opzichte van 2020. Dat blijkt uit onderzoek naar het Nederlandse vleesverbruik van Wageningen Economic Resource in opdracht van Wakker Dier.

Vion investeert miljoenen in oosten van Duitsland

Vion investeert miljoenen in oosten van Duitsland

Vion Food Group investeert miljoenen in Duitsland. De vleesproducent lanceert ‘Regio-Express’ in nieuwe deelstaten en breidt de vestiging in Thüringen uit.

Op de hoogte blijven van alles wat er speelt in de voedingsmiddelenindustrie?

 

Abonneren