Volkert Engelsman voert opnieuw Trouw's Duurzame 100 aan

Trouw duurzame 100

Trouw publiceert ieder jaar de Duurzame 100. In de lijst van 2017 staat Volkert Engelsman van Eosta, een handelsbedrijf in biologische groenten en fruit, opnieuw bovenaan. De jury: “Volkert Engelsman loopt voorop in de transitie naar duurzame, verantwoordelijke voedselproductie, één van onze grootste uitdagingen. Engelsman zet de hele keten in beweging.”

Op de tweede plaats van de Duurzame 100 staat oprichter en directeur van De Vegetarische Slager Jaap Korteweg. Boyan Slat staat dit jaar op nummer 3. Hij is de oprichter van The Ocean Cleanup, die werkt aan een systeem om de plastic soep uit oceanen te verwijderen.

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
Eosta bespaarde in zes jaar 50 miljoen plasticverpakkingen met lasertechniek

Eosta bespaarde in zes jaar 50 miljoen plasticverpakkingen met lasertechniek

Eosta (distributeur van biologische groente en fruit) begon eind 2016 onder merknaam Nature & More een lasertechniek toe te passen op verse biologische groente en fruit. Eosta noemde het natural branding, als manier om stickers en verpakkingen in de supermarkt te besparen. Het startschot werd gegeven in Zweden, waar de Zweedse supermarkt ICA avocado’s...

Kipster en Lidl willen Nederlandse landbouw verduurzamen

Kipster en Lidl willen Nederlandse landbouw verduurzamen

Kipster en Lidl vieren het eerste lustrum. De boer en supermarkt zetten in op verduurzaming Nederlandse landbouw met meer dierenwelzijn, minder uitstoot en radicale transparantie. Ze zetten verschillende stappen op dit gebied, zoals de eerste Pigster boerderij, de nieuwe Kipsterfarm, 24/7 transparantie en hanenvlees.

Nespresso maakt biologisch afbreekbare koffiecups

Nespresso maakt biologisch afbreekbare koffiecups

Na drie jaar onderzoek en ontwikkeling komt Nespresso met biologisch afbreekbare koffiecups. In de lente start een pilot met deze cups in Frankrijk en Zwitserland. Papier vormt de basis van de nieuwe cups. Binnen een jaar wil Nespresso het product ook op andere Europese markten brengen.