Vraag naar kindervoeding op basis van geitenmelk meer dan verviervoudigd

Kabrita

De vraag naar geitenmelk is de afgelopen jaren flink gestegen in Nederland. Dat geldt ook voor de vraag naar kindervoeding op basis van geitenmelk. Een groeiend aantal Nederlandse ouders kiest na de borstvoeding voor een opvolgmelk op basis van geitenmelk. Het Nederlandse Kabrita zag de vraag naar haar Opvolgmelk en Peutermelk op basis van geitenmelk de afgelopen jaren zelfs meer dan verviervoudigen.

Etos

Voor Etos is dit een van de redenen om Kabrita bij alle filialen aan te bieden.“We merken dat ouders steeds bewustere keuzes maken voor hun kleintjes en deze mogelijkheid ook terug willen zien in ons aanbod” zegt Ans Meijer, Categorie Manager Baby binnen Etos. “Door Kabrita in alle filialen op te nemen, bieden wij deze ouders een passend alternatief”.

Bewuste keuze

De meeste ouders kiezen voor geitenmelk vanwege de eiwitsamenstelling en de milde smaak. Vaak zijn het ouders die zelf ook zijn overgestapt op geitenmelk. Bij Kabrita merken ze dat de bewustwording rondom geitenmelk toeneemt. “We krijgen steeds vaker vragen van ouders over de voordelen van geitenmelk en de samenstelling van onze producten”, zegt Susan van Nuland, Marketing Director van Kabrita. “Je merkt aan de gedetailleerdheid van deze vragen dat dit ouders zijn die zelf ook bewust met voeding bezig zijn en voor hun kinderen weloverwogen keuzes willen maken.”

Kabrita

Kabrita Opvolgmelk en Peutermelk combineren de voordelen van Nederlandse geitenmelk met een moderne formulering. De geitenmelk in Kabrita is van de hoogste kwaliteit en wordt geleverd door een selecte groep Nederlandse geitenboeren. Naast de wettelijk verplichte ingrediënten bevat Kabrita kindervoeding zorgvuldig geselecteerde toevoegingen zoals omega 3 vetzuren en voedingsvezels.

Lees ook:

       
Lees ook
Daling omzet FrieslandCampina in eerste helft 2018

Daling omzet FrieslandCampina in eerste helft 2018

FrieslandCampina maakt 30 augustus de omzetcijfers van de eerste helft van 2018 bekend. De omzet bedraagt 5.721 miljoen euro. Dit is 5,8 procent lager ten opzichte van het eerste half­jaar 2017, waarvan 5,0 procent door valuta-effecten en de verkoop van Riedel. De winst daalt met 32,7 procent naar 109 miljoen euro. Omzet FrieslandCampina Deze winstdaling...

Friso kindervoeding per trein naar China

Friso kindervoeding per trein naar China

FrieslandCampina heeft 2 mei 2017 een eerste container met Friso kindervoeding op de trein naar China gezet. Het zuivelbedrijf wil zo testen of dit naast zee- en luchtvracht een goede transportmethode is voor Friso kindervoeding. FrieslandCampina bekijkt per bestemming en product naar de meest efficiënte transportmethode. Vervoer per trein naar China...

Consument geeft voorkeur aan rode verpakking voor lightproducten

Consument geeft voorkeur aan rode verpakking voor lightproducten

Lightproducten zitten meestal in (licht)blauwe verpakkingen. Uit onderzoek van Humane voeding blijkt dat dit niet de beste kleurkeuze is. Consumenten vinden lightproducten in een rode verpakking aantrekkelijker. Dit meldt het blad Resource van Wageningen UR. Volgens onderzoekster Irene Tijssen proeven mensen eerst met de ogen: "De kleur van de verpakking...