Vreugdenhil opent duurzaam hoofdkantoor

evmi-vreugdenhil

Vreugdenhil Dairy Foods heeft het nieuwe hoofdkantoor in Nijkerk officieel geopend. Het pand van de melkpoederproducent is, volgens directeur Jan Vreugdenhil, een van de meest duurzame en energiezuinige hoofdkantoren van Nederland.

Zo zijn bijvoorbeeld uitsluitend duurzame bouwmaterialen gebruikt, bestaan de buitenwanden vooral uit glas en liggen er 170 zonnepanelen op het dak. Ook wordt hemelwater opgevangen om de toiletten door te spoelen.

Warmte-/koudeopslag

Daarnaast beschikt het pand over een installatie voor warmte-/koude-opslag onder de grond, zodat zomerwarmte wordt gebruikt om het pand in de winter te verwarmen en winterkou om het pand in ‘s zomers te koelen.

Het nieuwe hoofdkantoor, langs snelweg A28, vervangt het kantoor in Voorthuizen dat sluit. Het bedrijf verwacht voor de nieuwbouw binnenkort het vijf sterren Breeam.nl Nieuwbouw Oplevercertificaat te ontvangen.

De officiële opening van het nieuwe kantoor, vorige week, was tevens aanleiding om heel Vreugdenhil in een nieuw jasje te steken. De nieuwe look en feel komt ook terug in het logo en de huisstijl van het bedrijf.

Lees ook:

Lees ook
Too Good To Go ontvangt B Corp certificaat

Too Good To Go ontvangt B Corp certificaat

Too Good To Go heeft het duurzaamheidscertificaat B Corp gekregen. Alle veertien landen waar de app tegen voedselverspilling actief is, waaronder de Nederlandse vestiging in Amsterdam, doorliepen het certificeringsproces. Daarnaast wil Too Good To Go de activiteiten uitbreiden naar de Verenigde Staten.

Eenpitter bij koploper duurzaamheid

Eenpitter bij koploper duurzaamheid

Anniek Mauser is directeur duurzaamheid bij Unilever. Ze werkt al achttien jaar voor het bedrijf, in verschillende functies, maar altijd op het gebied van duurzaamheid. Het verveelt nooit. ‘Ik ben in die jaren weleens benaderd door andere bedrijven, maar hier heb ik de kans om bij een koploper op het gebied van duurzaamheid te werken en echte...

Tesco en WWF ontwikkelen score voor klimaatimpact

Tesco en WWF ontwikkelen score voor klimaatimpact

Het World Wildlife Fund (WWF) en de Britse supermarktketen Tesco gaan samenwerken om de klimaatimpact van levensmiddelen te verlagen. De NGO en de supermarktorganisatie hebben gezamenlijk de Sustainable Basket Metric ontwikkeld om een duurzaamheidsscore aan de 20 meest verkochte producten te kunnen hangen.De score van een...