Wakker Dier trekt anti-Aldi spot terug

Wakker Dier trekt de tv-spot terug waarin de slechte leefomstandigheden van de kip van Aldi aan de kaak worden gesteld. Volgens Wakker Dier heeft de retailer toegezegd de 'plofkip' in de komende anderhalf jaar te vervangen door een betere kip.

"De discounter kiest voor een kip waarvan het dierenwelzijn beter is dan de flopkip van marktleider Albert Heijn, maar minder goed dan de Nieuwe Standaard Kip van Jumbo. Daarnaast is Aldi sinds begin dit jaar gestopt met reclame voor de plofkip en geeft Aldi aan dat nog dit jaar de helft van haar kipassortiment voldoet aan minimaal de eisen van één Beter Leven ster van de Dierenbescherming", stelt Wakker Dier.

Concurreren op beste kip

De organisatie constateert dat supermarkten nu onderling concurreren wie de beste kip heeft, in plaats van de goedkoopste. De stichting ziet de nieuwe kipconcepten echter als een tussenstap en blijft campagne voeren tot alle kip voorzien is van het Beter Leven keurmerk.

Lees ook:

Meer over
Lees ook
Zwitserse retailer investeert in Israëlisch kweekvleesbedrijf

Zwitserse retailer investeert in Israëlisch kweekvleesbedrijf

Migros Group, het grootste retailbedrijf van Zwitserland gaat investeren in de Israëlische kweekvleesproducent SuperMeat. Met deze samenwerking willen de bedrijven de productie en distributie van kweekvlees op commerciële schaal versnellen. Onderdeel van de overeenkomst is een investering van Migros in SuperMeat.

Rauwe kip wassen verspreidt bacteriën in keuken

Rauwe kip wassen verspreidt bacteriën in keuken

Voor de bereiding van kip wast meer dan een kwart van de Nederlanders het rauwe vlees eerst onder de kraan. Dat is geen goed idee blijkt uit nieuw onderzoek van het Voedingscentrum. Hierdoor kunnen bacteriën op de kip zich juist door de keuken verspreiden.

NEPLUVI kijkt tevreden terug op events in kader van campagne ‘Kip uit Europa’

NEPLUVI kijkt tevreden terug op events in kader van campagne ‘Kip uit Europa’

De Vereniging voor de Nederlandse Pluimveeverwerkende Industrie (NEPLUVI) promootte de afgelopen weken de pluimveesector door middel van informatieve evenementen. Dit was onderdeel van de ‘Kip uit Europa’-campagne. Deelnemers maakten nader kennis met de sector en konden de Europese kip proeven.