We’re Smart Future Awards 2021 uitgereikt

we're-smart-future-awards_printscreen

Tijdens het Horeca Expo in Gent op 21 november 2021 zijn de We’re Smart Future Awards 2021 uitgereikt. De jury beoordeelde het afgelopen jaar meer dan honderd restaurants in Nederland, België, Italië, Frankrijk en de Verenigde Staten op het aandeel groenten en fruit op hun menu, net als op culinaire creativiteit, ecologische voetafdruk en verrassende smaakcombinaties. 

De award Persoon van het jaar 2021 werd uitgereikt aan Rob Baan, die met Koppert Cress meer dan 62 eetbare plantaardige producten voor de professionele chef-kok ontwikkelde. Innovatie van het jaar 2021 werd uitgereikt aan The Green Bean. Zij maken op een innovatieve manier gebruik van het eiwitpotentieel van de groene boon. Ook het award Product van het jaar 2021 werd uitgereikt binnen Nederland, namelijk aan VOL5. Zij bieden professionele chefs een plantaardig (veganistisch) alternatief voor een soepbouillon. 

Naast deze drie awards werd het Project van het jaar 2021 uitgereikt aan HomeForest en PLANT-T Towers uit België. Media van het jaar 2021 ging naar Gambero Rosso (Italië) en Communicatie van het jaar 2021 ging naar Eleven Madison Park goes vegan (VS).

Voor meer informatie klik hier.

Lees ook
Thijs Defraeye benoemd tot buitengewoon hoogleraar ‘Data and Simulations for Self-care Postharvest Fresh-food Supply Chains’

Thijs Defraeye benoemd tot buitengewoon hoogleraar ‘Data and Simulations for Self-care Postharvest Fresh-food Supply Chains’

Thijs Defraeye is benoemd tot bijzonder hoogleraar ‘Data and Simulations for Self-care Postharvest Fresh-food Supply Chains’ bij de groep Food, Quality & Design. De functie wordt gefinancierd door Empa, een Zwitsers onderzoeksinstituut dat zich bezighoudt met materiaalwetenschappen en -technologie. In zijn onderzoek richt Defraeye zich op kwaliteitsverlies...

Nespresso maakt biologisch afbreekbare koffiecups

Nespresso maakt biologisch afbreekbare koffiecups

Na drie jaar onderzoek en ontwikkeling komt Nespresso met biologisch afbreekbare koffiecups. In de lente start een pilot met deze cups in Frankrijk en Zwitserland. Papier vormt de basis van de nieuwe cups. Binnen een jaar wil Nespresso het product ook op andere Europese markten brengen.

82% van de Nederlanders let dagelijks op voeding

82% van de Nederlanders let dagelijks op voeding

Het overgrote deel van de Nederlanders (82%) zegt dagelijks bewuste voedingskeuzes te maken. Men let daarbij meer op het eten van voldoende groente en fruit dan op suiker- en vetinname. Toch is voor slechts 1% gezond eten en drinken inmiddels een gewoonte. Dit blijkt uit de Healthy Lifestyle Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim...

Op de hoogte blijven van alles wat er speelt in de voedingsmiddelenindustrie?

 

Abonneren