We’re Smart Future Awards 2021 uitgereikt
Tijdens het Horeca Expo in Gent op 21 november 2021 zijn de We’re Smart Future Awards 2021 uitgereikt. De jury beoordeelde het afgelopen jaar meer dan honderd restaurants in Nederland, België, Italië, Frankrijk en de Verenigde Staten op het aandeel groenten en fruit op hun menu, net als op culinaire creativiteit, ecologische voetafdruk en verrassende smaakcombinaties.
De award Persoon van het jaar 2021 werd uitgereikt aan Rob Baan, die met Koppert Cress meer dan 62 eetbare plantaardige producten voor de professionele chef-kok ontwikkelde. Innovatie van het jaar 2021 werd uitgereikt aan The Green Bean. Zij maken op een innovatieve manier gebruik van het eiwitpotentieel van de groene boon. Ook het award Product van het jaar 2021 werd uitgereikt binnen Nederland, namelijk aan VOL5. Zij bieden professionele chefs een plantaardig (veganistisch) alternatief voor een soepbouillon.
Naast deze drie awards werd het Project van het jaar 2021 uitgereikt aan HomeForest en PLANT-T Towers uit België. Media van het jaar 2021 ging naar Gambero Rosso (Italië) en Communicatie van het jaar 2021 ging naar Eleven Madison Park goes vegan (VS).
Voor meer informatie klik hier.
Altijd op de hoogte blijven?
Thema's
Meer over
Lees ook
Wegwerpzakjes voor groente en fruit verdwijnen uit de supermarkt
Dit jaar verdwijnen de eenmalige zakjes voor groenten en fruit uit vijf Nederlandse supermarkten. In plaats daarvan kunnen de klanten gebruik maken van herbruikbare zakjes die zij thuis kunnen wassen. Met dit gezamenlijke initiatief verwachten de supermarktketens jaarlijks zo’n 126 miljoen plastic en 10 miljoen papieren zakjes te besparen.
Eosta bespaarde in zes jaar 50 miljoen plasticverpakkingen met lasertechniek
Eosta (distributeur van biologische groente en fruit) begon eind 2016 onder merknaam Nature & More een lasertechniek toe te passen op verse biologische groente en fruit. Eosta noemde het natural branding, als manier om stickers en verpakkingen in de supermarkt te besparen. Het startschot werd gegeven in Zweden, waar de Zweedse supermarkt ICA avocado’s...
Kipster en Lidl willen Nederlandse landbouw verduurzamen
Kipster en Lidl vieren het eerste lustrum. De boer en supermarkt zetten in op verduurzaming Nederlandse landbouw met meer dierenwelzijn, minder uitstoot en radicale transparantie. Ze zetten verschillende stappen op dit gebied, zoals de eerste Pigster boerderij, de nieuwe Kipsterfarm, 24/7 transparantie en hanenvlees.