We’re Smart Future Awards 2021 uitgereikt
Tijdens het Horeca Expo in Gent op 21 november 2021 zijn de We’re Smart Future Awards 2021 uitgereikt. De jury beoordeelde het afgelopen jaar meer dan honderd restaurants in Nederland, België, Italië, Frankrijk en de Verenigde Staten op het aandeel groenten en fruit op hun menu, net als op culinaire creativiteit, ecologische voetafdruk en verrassende smaakcombinaties.
De award Persoon van het jaar 2021 werd uitgereikt aan Rob Baan, die met Koppert Cress meer dan 62 eetbare plantaardige producten voor de professionele chef-kok ontwikkelde. Innovatie van het jaar 2021 werd uitgereikt aan The Green Bean. Zij maken op een innovatieve manier gebruik van het eiwitpotentieel van de groene boon. Ook het award Product van het jaar 2021 werd uitgereikt binnen Nederland, namelijk aan VOL5. Zij bieden professionele chefs een plantaardig (veganistisch) alternatief voor een soepbouillon.
Naast deze drie awards werd het Project van het jaar 2021 uitgereikt aan HomeForest en PLANT-T Towers uit België. Media van het jaar 2021 ging naar Gambero Rosso (Italië) en Communicatie van het jaar 2021 ging naar Eleven Madison Park goes vegan (VS).
Voor meer informatie klik hier.
Altijd op de hoogte blijven?
Thema's
Meer over
Lees ook
Rapport Stichting Afvalfonds Verpakkingen 2021: Nederland koploper in recyclen van verpakkingen
Het gaat goed met het recyclen van verpakkingen. Dit blijkt uit het nieuwe rapport van Stichting Afvalfonds Verpakkingen. In het rapport komt naar voren dat Nederland de door Europa en Nederland gestelde doelstellingen heeft overtroffen. De stichting geeft aan dat Nederland koploper is als het gaat om het recyclen van verpakkingen, maar dat er toch...
Meer supermarktomzet voor voeding met duurzaamheidskeurmerk
De supermarktomzet aan duurzame voeding wordt steeds groter. In 2021 had 22 procent van de omzet aan voeding een duurzaamheidskeurmerk. In 2013 was dit nog maar 8 procent. Vooral producten als varkensvlees, verse vis, thee en eieren hebben vaak een duurzaamheidskeurmerk. Dit blijkt uit de Monitor Duurzaam Voedsel 2021 van Wageningen University & Research...
Broers zetten zout water om naar drinkwater
Broers Tammo en Jort Wildschut lanceren het merk Sea Water. Hiervoor zetten ze lokaal zeewater om naar drinkwater. Hiermee willen ze bewustzijn creëren voor de wereldwijde waterschaarste en consumenten stimuleren om lokaal water te drinken.