Websuper Picnic krijgt € 600 miljoen groeigeld

picnic

Picnic haalt € 600 miljoen op in een nieuwe financieringsronde van de Bill & Melinda Gates Foundation Trust. Het maakt een versnelde uitrol van de online supermarkt mogelijk, met name in Duitsland en Frankrijk.

Op dit moment bezorgt Picnic boodschappen in ruim 200 plaatsen in Nederland, Duitsland en Frankrijk. Voor de langetermijngroei wil de supermarkt investeren in gerobotiseerde fulfilment centers, elektrische voertuigen en een team van software-ontwikkelaars. Daarnaast wordt de investering gebruikt voor verdere technologische innovaties om aan de groeiende vraag te kunnen voldoen. 

Over Picnic

Picnic noemt zichzelf de nieuwe standaard in online boodschappen. De supermarkt brengt voedsel rechtstreeks van de leverancier naar de klant. Medeoprichter Joris Beckers: “Het is een van grootste en belangrijkste uitdagingen van onze generatie om de voedselketen duurzamer te maken. Het was onze missie om een nieuw distributiesysteem van voedsel te ontwerpen dat niet alleen duurzaam is, maar dat ook het doen van boodschappen compleet vernieuwt.”

Thema's
Lees ook
Zwitserse retailer investeert in Israëlisch kweekvleesbedrijf

Zwitserse retailer investeert in Israëlisch kweekvleesbedrijf

Migros Group, het grootste retailbedrijf van Zwitserland gaat investeren in de Israëlische kweekvleesproducent SuperMeat. Met deze samenwerking willen de bedrijven de productie en distributie van kweekvlees op commerciële schaal versnellen. Onderdeel van de overeenkomst is een investering van Migros in SuperMeat.

Avocado’s van supermarkt Picnic krijgen extra beschermlaagje voor langere houdbaarheid

Avocado’s van supermarkt Picnic krijgen extra beschermlaagje voor langere houdbaarheid

Online supermarkt Picnic voegt een dun beschermlaagje toe aan avocado’s om deze langer eetbaar te houden. De bescherming is een plantaardig product afkomstig uit de schillen, zaden en pulp van vruchten, dat wordt aangebracht door de Nederlandse leverancier. Klanten van Picnic kunnen de vruchten hierdoor langer gebruiken.

Supermarkt Ochama trekt prijs plantaardige producten en dierlijke equivalenten gelijk

Supermarkt Ochama trekt prijs plantaardige producten en dierlijke equivalenten gelijk

Vanaf 24 februari biedt online supermarkt Ochama plantaardige producten aan voor prijzen die op hetzelfde niveau liggen als de gemiddelde prijs van dierlijke equivalenten. De retailer wil op deze manier vegetarische producten toegankelijk maken voor iedereen.