Websuper Picnic krijgt € 600 miljoen groeigeld

picnic

Picnic haalt € 600 miljoen op in een nieuwe financieringsronde van de Bill & Melinda Gates Foundation Trust. Het maakt een versnelde uitrol van de online supermarkt mogelijk, met name in Duitsland en Frankrijk.

Op dit moment bezorgt Picnic boodschappen in ruim 200 plaatsen in Nederland, Duitsland en Frankrijk. Voor de langetermijngroei wil de supermarkt investeren in gerobotiseerde fulfilment centers, elektrische voertuigen en een team van software-ontwikkelaars. Daarnaast wordt de investering gebruikt voor verdere technologische innovaties om aan de groeiende vraag te kunnen voldoen. 

Over Picnic

Picnic noemt zichzelf de nieuwe standaard in online boodschappen. De supermarkt brengt voedsel rechtstreeks van de leverancier naar de klant. Medeoprichter Joris Beckers: “Het is een van grootste en belangrijkste uitdagingen van onze generatie om de voedselketen duurzamer te maken. Het was onze missie om een nieuw distributiesysteem van voedsel te ontwerpen dat niet alleen duurzaam is, maar dat ook het doen van boodschappen compleet vernieuwt.”

Thema's
Lees ook
€275 miljoen voor Europese voedselbedrijven

€275 miljoen voor Europese voedselbedrijven

Durfinvesteerder Astana Ventures heeft een fonds € 275 miljoen bij elkaar verzameld om te investeren in startende Europese en Amerikaanse voedsel- en landbouwbedrijven. De aandacht gaat daarbij uit naar technologische start-ups die focussen op de productie van gezonde voeding.

Koffiebedrijf Wakuli haalt 1,8 miljoen euro op

Koffiebedrijf Wakuli haalt 1,8 miljoen euro op

Rubio Impact Ventures investeert samen met een aantal business angels 1,8 miljoen euro in koffiebedrijf Wakuli. De Amsterdamse start-up, die in 2019 werd opgericht door Yorick Bruins en Lukas Grosfeld, steekt het geld in een ambitieus groeiplan.

Mosa Meats trekt investering van $55 miljoen aan

Mosa Meats trekt investering van $55 miljoen aan

Mosa Meat, het in Maastricht gevestigde bedrijf dat in 2013 de eerste burger van kweekvlees presenteerde, heeft een investering aangetrokken van $55 miljoen. Het bedrijf weet nog niet wanneer het producten op de markt kan brengen.