De Week van het Nederlandse Bier

Week van het nederlandse bier

De achtste editie van de Week van het Nederlandse Bier vindt plaats van 24 mei tot en met 3 juni. Tijdens dit evenement zetten de bierbrouwers, de horeca en de retail bier van eigen bodem in de spotlight door middel van proeverijen, workshops, bierwandeltochten, bierdiners en -festivals door het hele land.

Het Nederlands Bierproeffestival in de Haagse Grote Kerk (24 t/m 26 mei) trapt ‘De Week’ af. Op deze bijzondere locatie presenteren ruim 40 Nederlandse brouwerijen meer dan 200 verschillende bieren, kunnen bezoekers diverse workshops volgen en staat de combinatie van bier en food centraal. Tijdens de opening op 24 mei wordt hier tevens het Beste Bier van Nederland 2018 bekendgemaakt. De kaartverkoop voor het Nederlands Bierproeffestival is nu gestart.

Tijdens de Nederlandse Brouwerijdagen (1 t/m 3 juni) openen de Nederlandse brouwerijen hun deuren. Voor een overzicht van alle activiteiten tijdens de Week van Nederlandse Bier en kaartverkoop  zie: www.weekvanhetnederlandsebier.nl. De Week van het Nederlandse Bier is een initiatief van Stichting Week van het Nederlandse Bier. In de stichting heeft de Nederlandse biersector zich verenigd om het bier van eigen bodem te promoten en Nederland kennis te laten maken met de diversiteit van bier.

Lees ook
Hertog Jan presenteert de nieuwe Grand Prestige Vatgerijpt

Hertog Jan presenteert de nieuwe Grand Prestige Vatgerijpt

Bierbrouwerij Hertog Jan presenteert een nieuwe Grand Prestige Vatgerijpt. Het bier van de vierde editie van de Grand Prestige heeft negen maanden gerijpt in houten vaten van vier Schotse distilleerderijen, elk met een heel eigen karakter.

Ondanks coronacrisis toename aantal brouwerijen

Ondanks coronacrisis toename aantal brouwerijen

Ondanks de coronacrisis groeit het aantal bierbrouwerijen in Nederland. Dit jaar kwamen er tot nu toe 13 brouwerijen bij. Bierista.nl, een biercommunity van bierexperts, verwacht niet dat deze groei nog verder door gaat zetten. Alain Schepers ban Bierista denkt dat het hoogtepunt van de bierrevolutie is bereikt en voorziet een daling van het aantal...

Palm bracht Swinkels (Bavaria) niet wat het hoopte

Palm bracht Swinkels (Bavaria) niet wat het hoopte

Een verslikking, zo noemt het Belgische weekblad Trends de overname van de Belgische brouwerij Palm door Swinkels Family Brewers. De gewenste resultaten van vooral Palm bleven de afgelopen vier jaar uit. Swinkels, dat tot 2018 Bavaria heette, waardeert de Belgische tak af en leed daardoor vorig jaar een nettoverlies van €5,3 miljoen.