Willemsen (Ojah) start Food for Impact
Jeroen Willemsen is gestart met Food for Impact. Als een van de oprichters van Ojah die vleesvervanger Beeter heeft ontwikkeld, wil hij helpen bij het innoveren in de foodsector. Daarnaast profileert het nieuwe dienstverlenende bedrijf zich als expert op het gebied van eiwittransitie.
Willemsen werkte sinds 1997 eerst als manager business development bij Wageningen UR en Top bv en werd later commercieel directeur bij Ojah, de producent van vleesvervanger Beeter.
Ervaring inzetten
Hij wil met Food for Impact zijn ervaring in de onderzoekswereld en als ondernemer inzetten om innovaties in de foodsector te versnellen en impact te genereren.
Food for Impact in Apeldoorn werkt voor (startende) ondernemers, overheids- en kennisinstellingen en non-profitorganisaties in de food, om een uitvinding te vertalen naar impact.
“In mijn Ojah-tijd klopten veel starters, producenten, overheidsmedewerkers, docenten en studenten aan voor advies”, vertelt hij. “Het stimuleerde me om te starten met Food for Impact.”
Eiwittransitie
De dienstverlener zet ook in versnelling van de eiwittransitie. Zo heeft Willemsen eerder met 22 andere producenten van vleesvervangers het Platform Nieuwe Eiwitproducten (Het Planeet) opgericht.
Vanuit Food for Impact wil Willemsen ‘duurzame eiwitkrachten bundelen en een bijdrage leveren aan de acceptatie van nieuwe eiwitproducten en -concepten’.
Lees ook:
Altijd op de hoogte blijven?
Meer over
Lees ook
Innovatie & Duurzaamheid
Meer en meer initiatieven zien het daglicht én groeien door tot oplossingen die ons écht verder brengen. Op allerlei vlakken waar het in de voedingsmiddelenindustrie, maar ook op vlakken waar het in de maatschappij om gaat. Op de vloer, en op het podium, we hebben weer wat voorpret verzameld. Gronfa Procestechniek Gronfa is producent...
Student Ashley Foekens ontwikkelt gezondere voedingskeuzes voor de consument
Ze is nog druk met de afronding van haar opleiding Food Commerce & Technology bij Hogeschool Inholland Amsterdam, maar nu al heeft Ashley Foekens een indrukwekkende staat van dienst. Het gezondere frikandelbroodje dat zij ontwikkelde tijdens haar stage bij Albert Heijn werd verkozen tot beste product van het jaar. Maar dat is niet alles. In haar laatste...
Voedingsmiddelenindustrie in de media – week 9
Tekorten aan groente en fruit, een nieuw Food Innovation Park en toestemming voor ontvet krekelpoeder in voedingsmiddelen. Wat lazen we afgelopen week over de branche? Een greep uit de media.