Winnaars NL Packaging Awards 2020 bekend

Bunzl Retail & Industry – EcoCoolBox

Foto: EcoCoolBox van Bunzl

De winnaars van van de NL Packaging Awards zijn bekend. Vandaag, op 12 november, maakte de organisatie online alle winnaars bekend. Onder andere de Jumbo Zuivel pakken, de Heineken Cans en de EcoCoolBox van Bunzl vielen in de prijzen.

De NL Packaging Awards 2020 bestond uit dertien categorieën, waarvan acht designcategorieën, vier innovatiecategorieën en een duurzame categorie. Zo zijn er prijzen uitgereikt in de categorie drankverpakking alcoholisch, food vers en food houdbaar. Elke categorie had een jury van deskundigen, die aan de hand van verschllende criteria de inzendingen beoordeelde. Rijk van Korlaar fungeerde als jurycoördinator.

Vanwege de coronamaatregelen vond de prijsuitreiking dit jaar online plaats. Hieronder de winnaars uit de food&Drinks sector. Ga voor een totaal overzicht van alle winnaar naar de website.

  • De categorie Private label werd gewonnen door OD designstudio met JUMBO zuivel. "Dit is een verpakking die op alle vlakken een verhaal vertelt", aldus de jury.
  • Vbat | Superunion won met de Heineken cans de categorie drankverpakking alcoholisch. "De opdracht was een gedurfd statement design te ontwerpen zonder de iconische kracht van Heineken aan te tasten. Dat is volgens de jury zeer goed gelukt."
  • De winnaar van de categorie Point of Sale was Smurfit Kappa Zedek met de HAK palletdisplay.
  • Met de verpakking Moyo won OD designstudio / FLEX/design de categorie Food vers. Jury: "Ziehier de kracht van integraal (2D & 3D) packaging design, de verpakking maakt de productpropositie; het hoogst haalbare als verpakkingsoplossing."
  • Het dropblik Klepper en Klepper van The box won de categorie Promotionele verpakkingen.
  • De categorie Food Houdbaar werd gewonnen door OD designstudio voor de verpakking van Van Strien Banketbakkers. "De jury: "Van Strien bakt al 81 jaar ambachtelijke koekjes en twijfelde niet aan de kwaliteit en smaak, maar wel aan de look-and-feel. In het redesign zijn warme kleuren gecombineerd met het verhaal van de banketbakkers."
  • En tot slot de categorie Webretail won Bunzl Retail & Industry met de EcoCoolBox. Dit is een milieuvriendelijke isolatieverpakking voor een effectieve bescherming van temperatuurgevoelige producten zoals vers- en diepgevroren producten.

 

Lees ook
Digitale lancering Empack Reconnect

Digitale lancering Empack Reconnect

Empack Reconnect, op 17 september, bood de verpakkingscommunity de mogelijkheid om elkaar online te ontmoeten, te netwerken en zaken te doen. Het online event werd bezocht door ongeveer 200 exposanten en 600 unieke bezoekers. Zij gingen met elkaar in discussie in themagerichte netwerklounges en volgden kennissessies.

Upfield merken krijgen CO2-informatie op het etiket

Upfield merken krijgen CO2-informatie op het etiket

Verschillende merken van Upfield, zoals Flora, Becel en ProActiv krijgen eind 2021 informatie over de CO2-voetafdruk op het etiket. Het bedrijf denkt dat meer consumenten voor hun producten kiezen als ze meer informatie tot hun beschikking hebben. Upfield roept branchegenoten op om het initiatief te volgen.

Vooruit naar vroeger met fris in glas bij SPAR

Vooruit naar vroeger met fris in glas bij SPAR

Internationale supermarktketen SPAR verkoopt in Oostenrijk zijn 5 populairste huismerk dranken in herbruikbare glazen flessen van 1 liter. SPAR ziet deze verandering als een logische stap naar een meer circulaire economie.