Winnaars NL Packaging Awards 2020 bekend

Bunzl Retail & Industry – EcoCoolBox

Foto: EcoCoolBox van Bunzl

De winnaars van van de NL Packaging Awards zijn bekend. Vandaag, op 12 november, maakte de organisatie online alle winnaars bekend. Onder andere de Jumbo Zuivel pakken, de Heineken Cans en de EcoCoolBox van Bunzl vielen in de prijzen.

De NL Packaging Awards 2020 bestond uit dertien categorieën, waarvan acht designcategorieën, vier innovatiecategorieën en een duurzame categorie. Zo zijn er prijzen uitgereikt in de categorie drankverpakking alcoholisch, food vers en food houdbaar. Elke categorie had een jury van deskundigen, die aan de hand van verschllende criteria de inzendingen beoordeelde. Rijk van Korlaar fungeerde als jurycoördinator.

Vanwege de coronamaatregelen vond de prijsuitreiking dit jaar online plaats. Hieronder de winnaars uit de food&Drinks sector. Ga voor een totaal overzicht van alle winnaar naar de website.

  • De categorie Private label werd gewonnen door OD designstudio met JUMBO zuivel. "Dit is een verpakking die op alle vlakken een verhaal vertelt", aldus de jury.
  • Vbat | Superunion won met de Heineken cans de categorie drankverpakking alcoholisch. "De opdracht was een gedurfd statement design te ontwerpen zonder de iconische kracht van Heineken aan te tasten. Dat is volgens de jury zeer goed gelukt."
  • De winnaar van de categorie Point of Sale was Smurfit Kappa Zedek met de HAK palletdisplay.
  • Met de verpakking Moyo won OD designstudio / FLEX/design de categorie Food vers. Jury: "Ziehier de kracht van integraal (2D & 3D) packaging design, de verpakking maakt de productpropositie; het hoogst haalbare als verpakkingsoplossing."
  • Het dropblik Klepper en Klepper van The box won de categorie Promotionele verpakkingen.
  • De categorie Food Houdbaar werd gewonnen door OD designstudio voor de verpakking van Van Strien Banketbakkers. "De jury: "Van Strien bakt al 81 jaar ambachtelijke koekjes en twijfelde niet aan de kwaliteit en smaak, maar wel aan de look-and-feel. In het redesign zijn warme kleuren gecombineerd met het verhaal van de banketbakkers."
  • En tot slot de categorie Webretail won Bunzl Retail & Industry met de EcoCoolBox. Dit is een milieuvriendelijke isolatieverpakking voor een effectieve bescherming van temperatuurgevoelige producten zoals vers- en diepgevroren producten.

 

Lees ook
Nieuwe holding Novio Packaging

Nieuwe holding Novio Packaging

Oosterbeek Packaging B.V., Alpha Packaging International B.V., Maer Flexibles B.V., Maer Hong Kong Ltd. en FehnPolycap GmbH bundelen hun krachten in de nieuwe holding Novio Packaging. Zo willen de bedrijven elkaars productie, distributie en dienstverlening versterken. Novio Packaging Group is gespecialiseerd in verpakkingsoplossingen en distributie...

Rebranding Fairtrade Original

Rebranding Fairtrade Original

Fairtrade Original is het enige merk in de supermarkt zonder winstoogmerk. De boeren en verwerkers krijgen een eerlijke prijs voor hun producten. Consumenten zien het merk vaak als een keurmerk. De nieuwe huisstijl moet daar verandering inbrengen. Keurmerkimago Bij veel consumenten heeft Fairtrade Original een keurmerkimago. Fairtrade Original directeur...

Arla stapt over op klimaatneutraal zuivelpak

Arla stapt over op klimaatneutraal zuivelpak

Arla stapt over naar een nieuw duurzaam zuivelpak. De nieuwe verpakking levert een CO2-reductie op van 34 procent per verpakking. Arla verkoopt jaarlijks bijna 30 miljoen pakken. Dit betekent een totale besparing van 272 ton. De resterende uitstoot van 539 ton compenseert Arla door nieuwe bomen te planten. Elopak ontwikkelde de nieuwe verpakking voor biologische...