Winst Heineken naar bijna 2 miljard euro

heineken extra vers

De winst van Heineken over 2015 is gestegen naar bijna 1,9 miljard euro. De omzet steeg met 6,5 procent naar 20,5 miljard. Van de omzet schrijft het concern 1,9 miljard euro toe aan innovatie.

Dat blijkt uit de jaarcijfers die Heineken 10 februari heeft bekendgemaakt.

Innovatie

Heineken stelt dat innovatie inmiddels stevig verankerd in de strategie van de onderneming. Daaronder valt onder meer de promotie van gematigde alcoholconsumptie, de verbetering van de kwaliteit van het tapbier en speciaalbieren. De populariteit van Radler-bier met vruchtensmaken groeit in diverse markten, waaronder Spanje en Polen. De 0,0 procent alcohol-variant is volgens Heineken goed ontvangen door consumenten. Het thuistapsysteem The Sub is inmiddels op vijf markten verkrijgbaar.

Markten

Het verkochte volume lag in 2015 3,5 procent hoger dan een jaar eerder. Heineken spreekt van positieve groei in de regio's Noord- en Zuid-Amerika, Asia Pacific en Europa. In Afrika-Midden Oosten en Oost-Europa ging het minder goed.

Lees ook: 

Meer over
Lees ook
Geert van Iwaarden nieuwe CFO Royal Swinkels Family Brewers

Geert van Iwaarden nieuwe CFO Royal Swinkels Family Brewers

Geert van Iwaarden is de nieuwe Chief Financial Officer (CFO) bij Royal Swinkels Family Brewers. Hij treedt per 1 november 2019 toe tot de Raad van Bestuur van Royal Swinkels Family Brewers Holding N.V.

AB Inbev lanceert Amerikaans biermerk Budweiser in Nederland

AB Inbev lanceert Amerikaans biermerk Budweiser in Nederland

Termen als 'bieroorlog' en 'slagveld', 'bestormen' en 'strijd' vliegen de lezer om de oren. De veruit grootste brouwer ter wereld, AB InBev, van oorsprong Belgisch, blijkt grootse plannen te hebben voor Nederland, de thuismarkt van Heineken.

Nieuwe fles voor Bavaria's 300e verjaardag

Nieuwe fles voor Bavaria's 300e verjaardag

Ter gelegenheid van het 300-jarig bestaan zit Bavaria in een nieuw flesje. Owens-Illinois, Inc (OI) ontwikkelde de nieuwe donkerbruine fles. De fles heeft een lange, strakke hals met daarin het bekende Bavaria-kompas in embossing. Ook het etiket is aangepast en is nu Royal Blue.