Zuivelbedrijf Inex neemt Olvarit-groeimelk en Bambix over van Danone

Olvarit groeimelk

Danone rondde de overname van Whitewave af op 12 april 2017. De Europese Commissie keurde deze transactie goed op voorwaarde dat Danone zijn Belgische groeimelkactiviteiten onder het merk Olvarit zou afstoten. Het Belgische Inex neemt deze productmerken over. Ook wordt het zuivelbedrijf eigenaar van het merk Bambix voor baby-en peutervoeding.

Inex wil het productaanbod uitbreiden met toegevoegde waarde zuivelproducten. Met de overname kan Inex stappen zetten in de categorie groeimelk. Het assortiment van Olvarit groeimelk bevat zowel producten op melkbasis als op plantaardige basis. Inex gaat dit assortiment op korte termijn onder het merk Bambix op de markt brengen.

Lees ook

Danone opent nieuwe Nutricia-fabriek

Afgelopen maandag opende Danone een nieuwe Nutricia-fabriek in het Brabantse Cuijk. Deze fabriek zal zich specialiseren in voeding voor baby’s met een speciale voedingsbehoefte door medische aandoeningen. Nutricia investeerde €240 miljoen in de bouw van de nieuwe fabriek, waar flesvoeding zal worden gemaakt voor baby’s met bijvoorbeeld koemelkallergie. Uit onderzoek blijkt dat 2 tot 5 procent van de baby’s een koemelkallergie ontwikkelt in het eerste levensjaar. Door het gebruik van gehydrolyseerd eiwit kan de flesvoeding voldoen aan de specifieke voedingsbehoeftes van deze...

Grote bedrijven openbaren hun ‘plastic footprint’

Grote bedrijven openbaren hun ‘plastic footprint’

Coca-Cola produceerde in 2017 3 miljoen ton plastic. Dat bedrijf en een aantal andere grootverbruikers van plastic verpakkingen voor de consumentenmarkt gaven openheid van zaken aan de Ellen MacArthur Foundation. Coca-Cola maakt, volgens The Guardian, een vijfde van de plastic PET-flessen ter wereld. Per minuut rollen er 200.000 PET-flesjes...

Multinationals zetten in op circulair melkboerconcept 'Loop'

Multinationals zetten in op circulair melkboerconcept 'Loop'

Winkelen, ontvangen, genieten, ophalen, reinigen, navullen en hergebruiken. Dat is het mantra van het nieuwe initiatief ‘Loop’, waar multinationals als Nestlé, Unilever, Mondelez, en Danone zich al bij hebben aangesloten. Consumenten krijgen verpakkingen in bruikleen en sturen deze terug wanneer het product op is. Loop is een...