Zwanenberg en Struik in gesprek over fusie

struik-foods

Vleesproducent Zwanenberg Food Group en soepen- en sauzenproducent Struik Foods voeren fusiegesprekken. Dat meldt de Telegraaf. Zwanenberg heeft via hun pr-bureau bevestigd dat er aftastende gesprekken hebben plaatsgevonden.

De familie Van der Laan, eigenaar van Zwanenberg, zou de gesprekken hebben gevoerd met de familie Van Drie. Zwanenberg is de grootste van de twee, en produceert vooral houdbaar vlees en sauzen. Gezamenlijk zouden de bedrijven een omzet kunnen genereren van zo’n €600 miljoen. Zwanenberg heeft met een kort bericht bevestigd dat er aftastende gesprekken zijn gevoerd maar benadrukt dat daar nog geen conclusies aan verbonden kunnen worden.

De familie Van Drie, die hun geld verdienden met het gelijknamige kalfsvleesbedrijf, werd in 2016 eigenaar van Struik Foods nadat Hans Struik het familiebedrijf vanwege financiële problemen moest verkopen.

Zwaar weer

Familiebedrijf Struik Foods is vanaf de oprichting in 1950 tot aan 2014 bestuurd door vader en zoon Struik. In 2014 werd Hans Ernest aangetrokken als adviseur van de directie en de familie, en niet veel later werd hij benoemd tot CEO. Struik Foods draaide toen al een aantal jaren moeizaam. De miljoeneninvestering van de familie van Drie in 2016 heeft de financiële positie wel verbeterd, maar Struik Foods bleef negatieve cijfers houden. In februari 2017 nam Erik Schut het stokje over van Ernest, maar ook hij kon het tij niet keren. In het najaar van 2018 is hij zonder aankondiging bij het bedrijf vertrokken.

Lees ook

Analisten voorspellen vijandig bod van Kraft Heinz op Unilever

Volgens beursanalisten is er een grote kans dat Kraft Heinz een vijandig bod gaat uitbrengen op Unilever, schrijft De Financiële Telegraaf. Kraft Heinz Het is volgens de analisten "veelzeggend" dat Kraft Heinz al vijf maanden niet meer actief is geweest aan het overname- en fusiefront. Daarnaast kunnen Kraft Heinz en grootaandeelhouder 3G Capital volgens de analisten een mislukt bod niet aanvaarden als ze verder willen blijven uitbreiden op het gebied van consumentenproducten. Susquehanna denkt het een nieuw bod rond de €175 miljard zal liggen. Eerder wees Unilever een vrijblijvend bod van €130...

Zwanenberg Food Group herschikt out-of-homemerken

Zwanenberg Food Group herschikt out-of-homemerken

Zwanenberg Food Group gaat haar drie merken voor de out-of-homemarkt, Kips, Kraak-Vers en Zwanenberg, herschikken. Dit gebeurt in drie fasen. De reden voor de herschikking is meer focus en herkenbaarheid in de markt te creëren. Herschikking out-of-homemerken In de eerste stap saneert Zwanenberg in totaal 55 producten. Voor alle producten biedt het bedrijf...

Unilever en Zwanenberg Food Group bundelen krachten

Unilever en Zwanenberg Food Group bundelen krachten

Unilever wil een strategische samenwerking aangaan met Zwanenberg Food Group. Dit betekent dat Unilever haar vlees-, saus- en soepfabriek in Oss verkoopt aan Zwanenberg Food Group. Zwanenberg wil een volume van circa 18.000 ton van haar vleesconservenproductie in 2019 overplaatsen naar deze fabriek. Hiermee groeit het geproduceerde vleesvolume in de...