Nieuws
Jouw werknemers als ambassadeurs

Jouw werknemers als ambassadeurs

Goed werkgeverschap zorgt voor een hoge betrokkenheid, minder stress en meer werkgeluk onder je personeel. Je positioneert je bedrijf er ook mee als aantrekkelijk voor potentiële nieuwe werknemers. “Het is van cruciaal belang dat de boodschap die je extern communiceert, klopt met wat er daadwerkelijk op de werkvloer gebeurt. Is dat niet zo? Dan vind...

IJs gemaakt van algen

IJs gemaakt van algen

Kris en Ginny van Hoeveproducten Heirbaut in Temse hebben gekozen voor een meer circulaire bedrijfsvoering. Onderdeel hiervan is de algenteelt die ze willen gebruiken om aan levensmiddelen toe te voegen als verrijking. Afgelopen zomer hebben ze dan ook een algenijsje op de markt gebracht.

Holstaal gaat verder onder de naam Heleon Food BV

Holstaal gaat verder onder de naam Heleon Food BV

Holstaal, Nederlandse leverancier van RVS leidingwerk en componenten, gaat verder onder de naam ‘Heleon Food BV’. Sinds 2008 is Holstaal onderdeel van Heleon Group. De naamswijziging is een stap in verdere internationalisering en benadrukt de synergie van de verschillende bedrijven binnen Heleon Group. Tegelijkertijd verhuisde het bedrijf van Werkendam...

Dropmakers ontwikkelen nieuwe dropvariant met zeewier

Dropmakers ontwikkelen nieuwe dropvariant met zeewier

Dropmakers Klepper & Klepper hebben een nieuwe dropvariant ontwikkeld. Drop met als belangrijk component, zeewier. Dit resulteert in een pittige zoute drop. Met een vleugje zeewier.

Voedseltechnologiebedrijf ENOUGH start met productie niet-dierlijke eiwitten in Zeeuwse eiwitfabriek

Voedseltechnologiebedrijf ENOUGH start met productie niet-dierlijke eiwitten in Zeeuwse eiwitfabriek

ENOUGH opent vanaf oktober een productiefaciliteit in het Zeeuwse Sas van Gent waarmee extra capaciteit toe wordt gevoegd aan de eiwitmarkt. De fabriek produceert binnenkort duurzame niet-dierlijke eiwitbronnen. Met deze opschaling maakt het bedrijf een belangrijke stap in het proces van eiwittransitie.

Brave New Food daagt de voedselindustrie uit te vernieuwen met de Startup Challenge 2022

Brave New Food daagt de voedselindustrie uit te vernieuwen met de Startup Challenge 2022

Brave New Food, het platform voor voedselinnovatie, zet een nieuwe stap in de zoektocht naar meer gezonde en duurzame voedselproducten. Met de Startup Challenge 2022 daagt het food netwerk zowel innovatieve startups als gevestigde voedselbedrijven uit om samen te werken aan nieuwe oplossingen voor de urgente uitdagingen waar ons voedselsysteem voor...

HAS green academy organiseert Workshop Plantaardige eiwitten

HAS green academy organiseert Workshop Plantaardige eiwitten

HAS green academy organiseert op donderdag 24 november 2022 voor de eerste keer de workshop Plantaardige eiwitten. Aanleiding hiervoor is de stijgende vraag vanuit zowel de voedingsmiddelenindustrie als de consument naar producten met plantaardige eiwitten.

Enza zaden: Summer Field Days

Enza zaden: Summer Field Days

Tijdens de Summer Field Days kunnen groentetelers meer kennis vergaren over onze Nederlandse bodem en haar allernieuwste rassen te ontdekken. Het event is bedoeld voor telers die op zoek zijn naar inspiratie, interactie met vakgenoten én bekende experts.

Plant-based Protein Academy door Schouten op Floriade Expo

Plant-based Protein Academy door Schouten op Floriade Expo

Diverse Europese retailers, QSR-ketens en andere foodbedrijven bezochten dinsdag 13 september een evenement op de Floriade Expo in Almere. Schouten, een Nederlandse producent van vlees- en visvervangers organiseerde een kennisevent over plantaardige eiwitten.

HAS green academy en Bamboo Brands ontwikkelen Consumer Behaviour Lab voor duurzaam voedsel

HAS green academy en Bamboo Brands ontwikkelen Consumer Behaviour Lab voor duurzaam voedsel

Het lectoraat Design Methoden in Food van HAS green academy gaat samen met Bamboo Brands een Consumer Behaviour Lab opzetten. Dit lab richt zich op het ontwikkelen van betrouwbare voorspellende methoden die studenten en professionals ondersteunen in het bedenken, ontwerpen en vermarkten van gezond en duurzaam voedsel voor consumensen.

EVMI
EVMI

Superaanbieding! 1 jaar slechts
€ 49,99 ex. btw

Profiteer nu
Editie 5 2022
Editie 5 2022

In EVMI 4 staat het thema automatisering centraal. Met onder meer: interview met Erasmus Q-Intelligence over voorspellingstools, het AGROS-project van WUR en een nieuwe stappenmoter voor food. Lees de editie hier!

EVMI 4 online
Hygiënespecial
Hygiënespecial

De Hygiënespecial is verschenen, en is nu ook te lezen als digitaal magazine.

Lees meer
Evenementen

ESPERA TECH DAY

20 september 2022

Lees meer

Enza Zaden: Summer Field Days

27 september 2022 - 30 september 2022

Lees meer

Jongeren events bij Floriade: samen voor een duurzame toekomst

1 oktober 2022

Lees meer
EVMI Nieuwsbrief

Ontvang de gratis digitale nieuwsbrief van EVMI iedere dinsdag en donderdag en blijf op de hoogte van vakinformatie, nieuws en ontwikkelingen in de voedingsmiddelenindustrie.

Inschrijven
Evmi op Social

Social Logo Linkedin Alea

Social Logo Twitter Alea