Nieuws
Douwe Egberts gaat terug naar de beurs

Douwe Egberts gaat terug naar de beurs

JDE Peet’s, het moederbedrijf achter Douwe Egberts, gaat naar de Amsterdamse beurs. Dat heeft het bedrijf bevestigt naar aanleiding van een artikel in de Financial Times. JDE Peet’s zal voor 700 miljoen euro aan nieuwe aandelen uitgeven. Een datum is niet genoemd, maar binnen enkele weken zal het Amerikaanse JDE Peet’s naar de beurs...

Givaudan verkoopt Nederlandse kaasactiviteiten

Givaudan verkoopt Nederlandse kaasactiviteiten

De Zwitserse geur- en smaakstoffenproducent Givaudan verkoopt een deel van zijn Nederlandse kaasactiviteiten aan het Vlaams-Nederlandse bedrijf St. Paul. Daarmee komt de productie van bewerkte en geraspte kaas die Givaudan in 2017 verkreeg weer terug in Nederlandse handen. Givaudan kreeg de kaasactiviteiten in handen bij de overname van Vika BV in 2017,...

EU-breed voedselkeuzelogo niet verplicht

EU-breed voedselkeuzelogo niet verplicht

In de farm-to-fork strategie van de Europese Commissie zit geen verplicht voedselkeuzelogo. Dat maakte voedselveiligheidscommissaris Stella Kyriakides afgelopen maandag bekend aan het Europese Parlement, zo schrijft Euractiv.

Fruit langer vers door folie van Wageningse onderzoekers

Fruit langer vers door folie van Wageningse onderzoekers

Onderzoekers van Wageningen Food & Biobased Research hebben een verpakkingsfolie ontwikkeld die zich aanpast aan de temperatuur. Het folie is bij hoge temperaturen doorlaatbaar voor gassen, terwijl het folie bij lage temperaturen gesloten blijft. Dat maakt het mogelijk om producten die buiten de koeling moeten ‘ademen’, zoals vers fruit,...

Denk en beslis mee over de toekomst van voedingsmiddelenproductie

Denk en beslis mee over de toekomst van voedingsmiddelenproductie

Gezondheid, transparantie, eco-responsibility, eerlijke prijzen. De voedingsmiddelenindustrie staat voor veel uitdagingen. Daarom heeft de SIAL-organisatie in aanloop naar de beurs in Parijs samen met het burgerplatform Make.org een wereldwijde consultatie opgezet, waarin elke foodprofessional mee kan denken en zijn mening geven over het thema: How...

Consument blijft ook na coronacrisis online boodschappen doen

Consument blijft ook na coronacrisis online boodschappen doen

Uit onderzoek van Nielsen blijkt dat een groot deel van de Nederlandse consumenten ook na de coronacrisis online boodschappen blijft doen. Consumenten kopen vooral dranken, verse producten en verpakt voedsel vaker online dan voor de uitbraak van het virus.

Vooruit naar vroeger met fris in glas bij SPAR

Vooruit naar vroeger met fris in glas bij SPAR

Internationale supermarktketen SPAR verkoopt in Oostenrijk zijn 5 populairste huismerk dranken in herbruikbare glazen flessen van 1 liter. SPAR ziet deze verandering als een logische stap naar een meer circulaire economie.

Albert Heijn test Nutri-Score online

Albert Heijn test Nutri-Score online

Dat meldt Albert Heijn vandaag in een persbericht. De supermarktformule start vandaag een proef waarbij het logo op circa 2.000 producten op de website wordt afgebeeld.

Easyfairs bereidt zich voor op events in 1,5 meter-samenleving

Easyfairs bereidt zich voor op events in 1,5 meter-samenleving

Easyfairs Nederland gaat evenementen volgens de 1,5 meter-samenleving inrichten. Op deze manier wil de beursorganisator vanaf september weer evenementen kunnen laten plaatsvinden. De organisatie denkt onder andere aan ‘time slots’ voor bezoekers en een verruiming van de gehele beursindeling.

95 procent van huishoudens koopt biologisch

95 procent van huishoudens koopt biologisch

In 2019 kocht 95,1 procent van de huishoudens biologische producten. Dat blijkt uit nieuw onderzoek dat is uitgevoerd door Gfk in opdracht van Bionext. De meerderheid (89 procent) koopt deze producten gewoon in de supermarkt.

EVMI Nieuwsbrief

Ontvang de gratis digitale nieuwsbrief van EVMI iedere dinsdag en donderdag en blijf op de hoogte van vakinformatie, nieuws en ontwikkelingen in de voedingsmiddelenindustrie.

Inschrijven
EVMI
EVMI

Superaanbieding! 1 jaar slechts
€ 29,99 ex. BTW 

Profiteer nu
Editie 3 - 2020

In EVMI 3 analyseren we onder andere de positie van vrouwen in de voedingsmiddelenindustrie. Hoe doen voedingsmiddelenproducenten het op het gebied van diversiteit? Zijn vrouwen bezig aan een opmars in onze sector? Of is er toch nog sprake van een glazen plafond?

Bekijk de inhoud
Evenementen

Vakbeurzen Maintenance en Worksafe

23 april 2020

Lees meer

Expo GastroPan 2020

21 juni 2020 - 23 juni 2020

Lees meer

More than Drinks Inspiration!

6 september 2020 - 7 september 2020

Lees meer
Evmi op Social

Social Logo Linkedin Alea

Social Logo Twitter Alea