Gezondheid

Met dit thema
Unicef: groot deel kinderproducten in supermarkten onverantwoord

Unicef: groot deel kinderproducten in supermarkten onverantwoord

Uit nieuw onderzoek van Unicef blijkt dat 70% van de kinderproducten niet binnen de schijf van vijf past. Ook is het onderzoek kritisch op het gebruik van marketing op kinderproducten.

Felle woorden tussen Foodwatch en Kenniscentrum suiker & voeding

Felle woorden tussen Foodwatch en Kenniscentrum suiker & voeding

Foodwatch verwijt in een recent onderzoek de suikerindustrie dat het wetenschap gebruikt om suiker in een onterecht positief daglicht te stellen. Negen wetenschappers, betrokken bij de suikerindustrie, uiten zich publiekelijk in lijn met belangen van de industrie. Het Kenniscentrum suiker & voeding, de betreffende groep uit de suikerindustrie, noemt...

Brits onderzoek laat effect waarschuwingslabels op snackproducten zien

Brits onderzoek laat effect waarschuwingslabels op snackproducten zien

Een Britse onderzoeksgroep onderzocht het effect van waarschuwingslabels op snackproducten. Zij vergeleken het nut van een combinatie van tekst, afbeelding en calorie-informatie op de verpakking. De onderzoekers namen inspiratie uit onderzoek naar de verpakkingen van tabaksproducten, waarvan bewezen is dat expliciete afbeeldingen ervoor zorgen dat mensen...

RIVM: nog onduidelijk of verbod op frisdrank-aanbiedingen zou werken

RIVM: nog onduidelijk of verbod op frisdrank-aanbiedingen zou werken

Er is nog maar weinig onderzoek gedaan naar de effectiviteit van een verbod op kortingsacties op suikerhoudende dranken. Dat is de voornaamste bevinding van een literatuuronderzoek dat de RIVM in opdracht van de overheid uitvoerde. Wel blijkt uit onderzoek dat zulke aanbiedingen vooral op ongezonde producten voorkomen, en dat ze effectief zijn in het...

Nutri-Score op producten van Nestlé en Ahold Delhaize

Nutri-Score op producten van Nestlé en Ahold Delhaize

Voedingsconcern Nestlé voert straks op 7.500 producten (waaronder pizza en chocolade) de Nutri-Score. Ook op de KitKat en Maggiblokjes dus, schrijft het Algemeen Dagblad. Nestlé voegt zich daarmee in de groeiende groep consumentenorganisaties en bedrijven die Nutri-Score graag als uniform voedselkeuzelogo zien binnen de...

EVMI Nieuwsbrief

Ontvang de gratis digitale nieuwsbrief van EVMI iedere dinsdag en donderdag en blijf op de hoogte van vakinformatie, nieuws en ontwikkelingen in de voedingsmiddelenindustrie.

Inschrijven
EVMI
EVMI

Superaanbieding! 1 jaar slechts
€ 29,99 ex. BTW 

Profiteer nu
Editie 5 - 2020
Editie 5 - 2020

Het thema van EVMI 5-2020 is ingrediënten. Met onder andere de zoektocht naar plantaardige alternatieven voor zuivel, de eiwitten van de toekomst en de duurzaamheidsambities van Hak.

Bekijk de inhoud
Hygiënespecial 2020
Hygiënespecial 2020

De EVMI Hygiënespecial is weer uit, en is nu ook te lezen als digitaal magazine.

Lees verder
Evenementen

Training VITAL allergenen web-based

4 augustus 2020

Lees meer

Training VITAL allergenen web-based

4 augustus 2020

Lees meer

SOL event

22 september 2020 - 22 september 2020

Lees meer
Evmi op Social

Social Logo Linkedin Alea

Social Logo Twitter Alea