Gezondheid

Met dit thema
Cargill zet in op chocolade met minder suiker

Cargill zet in op chocolade met minder suiker

Cargill investeert vier miljoen euro in haar Belgische fabriek in Moeskroen om chocolade met dertig procent minder suiker te kunnen produceren. Hiermee wil het Amerikaanse familiebedrijf de groeiende nichemarkt van zoetwaren met verlaagde suikergehaltes bedienen. Met een breed assortiment aan suikervervangers en een doseringssysteem kan het suikergehalte...

Consumentenbond: consumenten willen Nutri-Score

Consumentenbond: consumenten willen Nutri-Score

Het Voedingscentrum vindt dat de Consumentenbond, supermarkten en fabrikanten even moeten dimmen met hun enthousiasme over het Franse voedselkeuzelogo Nutri-Score. Dat weerhoudt de Consumentenbond er niet van vandaag opnieuw duidelijk te maken dat er maar één goed voedselkeuzelogo is, Nutri-Score dus. De Bond schrijft in een...

Duitse regering kiest voor Nutri-Score

Duitse regering kiest voor Nutri-Score

Duitsland kiest voor het voedselkeuzelogo Nutri-Score. Dat maakte de Duitse minister voor Voeding en Landbouw, Julia Klöckner, deze week bekend. Bij de keuze voor een voedselkeuzelogo is de Duitse regering niet over één nacht ijs gegaan. In opdracht van het ministerie heeft het Max Rubner-Institut eerst verschillende modellen...

'Suikerrijk voedingspatroon in kindertijd leidde tot obesitas op latere leeftijd’

'Suikerrijk voedingspatroon in kindertijd leidde tot obesitas op latere leeftijd’

De obesitasepidemie onder volwassenen zou het resultaat kunnen zijn van veranderingen in het voedingspatroon die tientallen jaren geleden plaatsvonden. Dat suggereren onderzoekers van de universiteit van Tennessee, Knoxville in een nieuwe studie gepubliceerd in het wetenschappelijke tijdschrift Economics and Human Biology. De overconsumptie...

Volkorenclaims op verpakkingen misleidend, oordeelt RCC

Volkorenclaims op verpakkingen misleidend, oordeelt RCC

Producten met witte bloem erin op de verpakking ‘volkoren’ noemen, is misleidend. Dat oordeelde de Reclame Code Commissie vorige week. Onder meer Albert Heijn, Bolletje en Jumbo zouden hun klanten op deze manier misleiden.

EVMI Nieuwsbrief

Ontvang de gratis digitale nieuwsbrief van EVMI iedere dinsdag en donderdag en blijf op de hoogte van vakinformatie, nieuws en ontwikkelingen in de voedingsmiddelenindustrie.

Inschrijven
EVMI
EVMI

Superaanbieding! 1 jaar slechts
€ 49,99 ex. BTW 

Profiteer nu
Editie 8 - 2019

EVMI 8 heeft het thema duurzaamheid. In deze editie vragen we enkele Nederlandse bedrijven hoe ze hun productie CO2-neutraal proberen te krijgen, en vragen we Directeur Duurzaamheid Anniek Mauser van Unilever hoe een duurzaamheidsmanager in een organisatie moet staan om voldoende impact te kunnen hebben.

Bekijk de inhoud
Evenementen

iMIS Food Netwerkmeeting Rotterdam

17 januari 2020

Lees meer

Training VITAL risicobeoordeling allergenen Nijmegen

23 januari 2020

Lees meer

Voedselveiligheid en commercieel voordeel: het kan!

23 januari 2020

Lees meer
Evmi op Social

Social Logo Linkedin Alea

Social Logo Twitter Alea