Klimaat

Met dit thema
WWF rangschikt voedselproducenten op palmoliebeleid

WWF rangschikt voedselproducenten op palmoliebeleid

Een flink deel van de producenten die beloofden in 2020 alleen gecertificeerde palmolie in te kopen, lijkt dat doel niet te halen. Dat blijkt uit een rapport van het Wereld Natuur Fonds (WWF) waarin een flink aantal (vooral westerse) grootgebruikers van palmolie wordt gerangschikt op hun ketenbeleid voor het omstreden ingrediënt. Hoe veelzijdig...

Eenpitter bij koploper duurzaamheid

Eenpitter bij koploper duurzaamheid

Anniek Mauser is directeur duurzaamheid bij Unilever. Ze werkt al achttien jaar voor het bedrijf, in verschillende functies, maar altijd op het gebied van duurzaamheid. Het verveelt nooit. ‘Ik ben in die jaren weleens benaderd door andere bedrijven, maar hier heb ik de kans om bij een koploper op het gebied van duurzaamheid te werken en echte...

De weg naar CO2-neutrale productie

De weg naar CO2-neutrale productie

Duurzame ambities vragen om inventiviteit, een lange adem en flinke investeringen in techniek. Drie koplopers vertellen over hun weg naar een CO2-neutrale foodfabriek. ‘Het is echt pionieren.’ Afbeelding: Biovergisters (Suiker Unie) Oregano, dille, witte en zwarte peper, foelie, nootmuskaat en kaneel zijn slechts een paar van de circa...

Wetenschappers: groei veeteelt moet binnen tien jaar stoppen

Wetenschappers: groei veeteelt moet binnen tien jaar stoppen

De wereldwijde veesector moet binnen tien jaar stoppen met groeien om de opwarming van de aarde te beperken, waarschuwen wetenschappers. Een groep van 58 klimaatexperts van onder meer de Harvard Universiteit roept in een brief in The Lancet Planetary Health Journal regeringsleiders op om allereerst concrete limieten te stellen aan de groei van de veestapel,...

Tesco en WWF ontwikkelen score voor klimaatimpact

Tesco en WWF ontwikkelen score voor klimaatimpact

Het World Wildlife Fund (WWF) en de Britse supermarktketen Tesco gaan samenwerken om de klimaatimpact van levensmiddelen te verlagen. De NGO en de supermarktorganisatie hebben gezamenlijk de Sustainable Basket Metric ontwikkeld om een duurzaamheidsscore aan de 20 meest verkochte producten te kunnen hangen.De score van een...

EVMI Nieuwsbrief

Ontvang de gratis digitale nieuwsbrief van EVMI iedere dinsdag en donderdag en blijf op de hoogte van vakinformatie, nieuws en ontwikkelingen in de voedingsmiddelenindustrie.

Inschrijven
EVMI
EVMI

Superaanbieding! 1 jaar slechts
€ 49,99 ex. BTW 

Profiteer nu
Editie 8 - 2019

EVMI 8 heeft het thema duurzaamheid. In deze editie vragen we enkele Nederlandse bedrijven hoe ze hun productie CO2-neutraal proberen te krijgen, en vragen we Directeur Duurzaamheid Anniek Mauser van Unilever hoe een duurzaamheidsmanager in een organisatie moet staan om voldoende impact te kunnen hebben.

Bekijk de inhoud
Evenementen

Voedselveiligheid en commercieel voordeel: het kan!

23 januari 2020

Lees meer

Training VITAL risicobeoordeling allergenen Nijmegen

23 januari 2020

Lees meer

Kenniscafé VIA FIA

28 januari 2020

Lees meer
Evmi op Social

Social Logo Linkedin Alea

Social Logo Twitter Alea