Marketing/consument

Met dit thema
EU-breed voedselkeuzelogo niet verplicht

EU-breed voedselkeuzelogo niet verplicht

In de farm-to-fork strategie van de Europese Commissie zit geen verplicht voedselkeuzelogo. Dat maakte voedselveiligheidscommissaris Stella Kyriakides afgelopen maandag bekend aan het Europese Parlement, zo schrijft Euractiv.

Enorme groei HelloFresh laat verschuiving consumentengedrag zien

Enorme groei HelloFresh laat verschuiving consumentengedrag zien

HelloFresh, een aan-huis leverancier van maaltijdpakketten, heeft zijn omzetprognose voor 2020 omhoog bijgesteld na in het eerste kwartaal een recordomzet gegenereerd te hebben. Het Duitse bedrijf, dat ook in Nederland actief is, meldt een omzetgroei van 66 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Vooral door de coronacrisis groeide de...

AH, Danone en Nestlé steunen oproep om Nutri-Score te verplichten

AH, Danone en Nestlé steunen oproep om Nutri-Score te verplichten

Een groep van 40 consumentenorganisaties, academici en voedingsmiddelenbedrijven roept de EU op om het voedselkeuzelogo Nutri-Score verplicht te maken. In het licht van de coronacrisis is het belang van gezonde voeding duidelijker dan ooit, suggereren de partijen in een open brief aan de Europese Commissie. Onder meer Albert Heijn, Danone en Nestlé...

Coronacrisis zorgt niet voor doorbraak D2C-verkoop

Coronacrisis zorgt niet voor doorbraak D2C-verkoop

Veel voedselproducenten zoeken manieren om het wegvallen van de horeca te compenseren. Zo experimenteren sommige producenten met directe levering aan de consument. Denk aan de boerderijboxen die ineens in populariteit stijgen, of een bierbrouwer als Grolsch die uit nood zijn producten bij consumenten thuis levert. Zou de coronacrisis de manier waarop...

Nederlandse platformeconomie floreert

Nederlandse platformeconomie floreert

Afgelopen jaar maakte 58% van alle Nederlanders ouder dan 12 jaar minstens één keer gebruik van een onlineplatform om producten of diensten te bestellen of uit te wisselen. Dat blijkt uit cijfers van het CBS.Vooral maaltijdbezorgdiensten waren populair. Maar liefst 35% van alle Nederlanders bestelde minimaal één...

EVMI Nieuwsbrief

Ontvang de gratis digitale nieuwsbrief van EVMI iedere dinsdag en donderdag en blijf op de hoogte van vakinformatie, nieuws en ontwikkelingen in de voedingsmiddelenindustrie.

Inschrijven
EVMI
EVMI

Superaanbieding! 1 jaar slechts
€ 29,99 ex. BTW 

Profiteer nu
Editie 3 - 2020

In EVMI 3 analyseren we onder andere de positie van vrouwen in de voedingsmiddelenindustrie. Hoe doen voedingsmiddelenproducenten het op het gebied van diversiteit? Zijn vrouwen bezig aan een opmars in onze sector? Of is er toch nog sprake van een glazen plafond?

Bekijk de inhoud
Evenementen

Vakbeurzen Maintenance en Worksafe

23 april 2020

Lees meer

Expo GastroPan 2020

21 juni 2020 - 23 juni 2020

Lees meer

More than Drinks Inspiration!

6 september 2020 - 7 september 2020

Lees meer
Evmi op Social

Social Logo Linkedin Alea

Social Logo Twitter Alea