Marketing/consument

Met dit thema
Klanten websupermarkt Picnic kopen veel groente en minder vlees

Klanten websupermarkt Picnic kopen veel groente en minder vlees

Mensen bestelden afgelopen jaar veel groente en fruit, blijkt uit een analyse van de online supermarkt Picnic. De online supermarkt maakte in een persbericht hun meest verkochte producten bekend.

Nationale Week Zonder Vlees voegt in 2022 ‘& Zuivel’ toe

Nationale Week Zonder Vlees voegt in 2022 ‘& Zuivel’ toe

De duurzaamheidscampagne Nationale Week Zonder Vlees voegt vanaf dit jaar ‘& Zuivel’ toe. De campagne daagt deelnemers uit om een week geen vlees te eten en zo bewust te worden van de impact die het eten van vlees heeft op het klimaat. Dit jaar wil de campagne ook stilstaan bij de impact van zuivel.

‘Groentesnoepjes’ van Nicolette van Dam verkozen tot meest misleidende product van 2021

‘Groentesnoepjes’ van Nicolette van Dam verkozen tot meest misleidende product van 2021

Yummy Veggie Candy van Let’s is door de Nederlandse consument gekozen als meest misleidende product van 2021. Daarmee wint het de jaarlijkse Gouden Windei verkiezing van voedselwaakhond foodwatch.

Consumenten investeren €500.000 in Rechtstreex

Consumenten investeren €500.000 in Rechtstreex

Rechtstreex heeft in iets minder dan twee weken tijd via een crowdfundactie €500.000 aan aandelen verkocht. 509 particuliere investeerders werden hiermee mede-eigenaar van de lokale voedselketen van Rechtstreex.

Eerste On the way to PlanetProof themaweek gelanceerd

Eerste On the way to PlanetProof themaweek gelanceerd

Klimaatambassadeur Helga van Leur en Sjaak van der Tak, voorzitter LTO Nederland, openden maandag 14 september de eerste On the Way to PlanetProof week. Tot en met 19 september staan de producten met het keurmerk in de spotlights in supermarkten, televisiespots en social media.

EVMI
EVMI

Superaanbieding! 1 jaar slechts
€ 49,99 ex. btw

Profiteer nu
Editie 8 2021
Editie 8 2021

We gaan groen het jaar uit met EVMI 8. Duurzaamheid is altijd een belangrijk thema voor EVMI, maar in deze laatste editie van 2021 staat er een extra spotlight op.

EVMI 8 online
Verpakkingsspecial 2021
Verpakkingsspecial 2021

De Verpakkingsspecial 2021 is verschenen, en is nu ook te lezen als digitaal magazine.

Lees meer
Evenementen

CRAFT brewers Conference 2022

00:00 - 00:00

Lees meer

ESPERA TECH TALK 2022

19 januari 2022

Lees meer

Productie Proces Automatisering 2022

25 januari 2022 - 25 januari 2022

Lees meer
EVMI Nieuwsbrief

Ontvang de gratis digitale nieuwsbrief van EVMI iedere dinsdag en donderdag en blijf op de hoogte van vakinformatie, nieuws en ontwikkelingen in de voedingsmiddelenindustrie.

Inschrijven
Evmi op Social

Social Logo Linkedin Alea

Social Logo Twitter Alea