Marketing/consument

Met dit thema
Mora komt met carnavalskraker

Mora komt met carnavalskraker

Je bent Limburgs of je bent het niet. Snackmerk Mora komt in aanloop naar carnaval met een feestnummer over bitterballen. Het lied heet in opvallend goed Nederlands 'Knallen met die ballen' en wordt gezongen door Cora van Mora, het bekende typetje uit de reclames van het merk. Zij wordt al meer dan dertig jaar vertolkt door actrice Juliëtte de...

Nutri-Score vs. de Schijf van Vijf

Nutri-Score vs. de Schijf van Vijf

Nutri-Score wordt het vrijwillige voedselkeuzelogo voor Nederland, maar bedrijven mogen het nog niet op hun verpakking zetten. Staatssecretaris Blokhuis wil eerst een betere afstemming op de Schijf van Vijf. Hoe verhouden de verschillende voedselkeuzelogo’s zich tot die Schijf? Afbeelding: Voedselkeuzelogo's in Europa (Ministerie van VWS) Dat...

De Kleine Keuken reageert op Gouden Windei

De Kleine Keuken reageert op Gouden Windei

De jaarlijkse Foodwatch-‘prijs’ voor meest misleidende product ging naar De Kleine Keuken, voor hun chocopasta voor baby’s. Het bedrijf reageert via een persbericht op de aantijging. De chocopasta is niet misleidend, beweert de producent, want het is een veel minder ongezond alternatief voor reguliere chocoladepasta. De Kleine Keuken...

Nadruk op dierenwelzijn is geen effectieve marketing

Nadruk op dierenwelzijn is geen effectieve marketing

Marketingstrategieën die de nadruk leggen op dierenwelzijn, zijn bij grote groepen consumenten niet effectief. Dat concludeert onderzoeker Lenka van Riemsdijk in haar promotieonderzoek bij Wageningen University & Research. Er zou meer voordeel te behalen bij een boodschap waarbij dierenwelzijn en het eigenbelang van de consument niet tegenover...

Ministerie kiest voor Nutri-Score, maar stelt invoering uit

Ministerie kiest voor Nutri-Score, maar stelt invoering uit

Het hoge woord is eruit. Nutri-Score wordt het vrijwillige voedselkeuzelogo voor Nederland. Dat heeft staatssecretaris Paul Blokhuis (VWS) vandaag aan de Tweede Kamer geschreven. Maar voordat het logo op de verpakkingen mag, wil Blokhuis dat het systeem beter afgestemd wordt op de Schijf van Vijf. Hiermee stelt hij de daadwerkelijke invoering van Nutri-Score...

EVMI Nieuwsbrief

Ontvang de gratis digitale nieuwsbrief van EVMI iedere dinsdag en donderdag en blijf op de hoogte van vakinformatie, nieuws en ontwikkelingen in de voedingsmiddelenindustrie.

Inschrijven
EVMI
EVMI

Superaanbieding! 1 jaar slechts
€ 49,99 ex. BTW 

Profiteer nu
Editie 8 - 2019

EVMI 8 heeft het thema duurzaamheid. In deze editie vragen we enkele Nederlandse bedrijven hoe ze hun productie CO2-neutraal proberen te krijgen, en vragen we Directeur Duurzaamheid Anniek Mauser van Unilever hoe een duurzaamheidsmanager in een organisatie moet staan om voldoende impact te kunnen hebben.

Bekijk de inhoud
Evenementen

Training VITAL risicobeoordeling allergenen Nijmegen

09:00

Lees meer

Voedselveiligheid en commercieel voordeel: het kan!

09:00

Lees meer

Kenniscafé VIA FIA

28 januari 2020

Lees meer
Evmi op Social

Social Logo Linkedin Alea

Social Logo Twitter Alea