Marketing/consument

Met dit thema
Generatie Z wil alles tegelijk: vers, verrassend, lekker, gezond, kant-en-klaar

Generatie Z wil alles tegelijk: vers, verrassend, lekker, gezond, kant-en-klaar

Makers van voedsel die in de toekomst geld willen kunnen verdienen, doen er goed aan om te kijken naar de consumenten van de toekomst. De stijgende koopkracht van Generatie Z drukt zijn stempel op het voedsellandschap. Dit van jongs af aan met internettoepassingen opgegroeide leeftijdscohort heeft andere en meer specifieke verwachtingen van voeding...

Merendeel Nederlanders hecht waarde aan keurmerken

Merendeel Nederlanders hecht waarde aan keurmerken

Voor drie op de vijf (63%) Nederlandse consumenten spelen keurmerken een rol bij de keuze voor eten en drinken. Eén op de zes (16%) kiest zelfs altijd bewust voor producten met een keurmerk. Dit komt neer op 2,2 miljoen Nederlanders. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Food Monitor , een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 7.300 Nederlanders.

Consument heeft geen probleem met vegaburger

Consument heeft geen probleem met vegaburger

Wat is de juiste benaming voor vleesvervangers? Mag een plantaardige vervanging voor worst vegaworst heten? Op 19 oktober stemt het Europees Parlement over een verbod op benamingen als vegaworst of veggieburger omdat deze misleidend zouden zijn. Hoe denken consumenten hierover? Radar vroeg het aan hun testpanel.

Brits onderzoek laat effect waarschuwingslabels op snackproducten zien

Brits onderzoek laat effect waarschuwingslabels op snackproducten zien

Een Britse onderzoeksgroep onderzocht het effect van waarschuwingslabels op snackproducten. Zij vergeleken het nut van een combinatie van tekst, afbeelding en calorie-informatie op de verpakking. De onderzoekers namen inspiratie uit onderzoek naar de verpakkingen van tabaksproducten, waarvan bewezen is dat expliciete afbeeldingen ervoor zorgen dat mensen...

Spaanse producent onder vuur vanwege racistisch snoepmerk

Spaanse producent onder vuur vanwege racistisch snoepmerk

In Spanje is een online petitie opgezet tegen de Spaanse snoepfabrikant Lacasa S.A. om het merk Conguitos uit de handel te halen. De chocoladebolletjes worden voorzien van illustraties die volgens de initiatiefnemers van de petitie zwarte mensen stigmatiseren. De petitie maakt gebruik van het momentum dat is gecreëerd door de opleving van...

EVMI Nieuwsbrief

Ontvang de gratis digitale nieuwsbrief van EVMI iedere dinsdag en donderdag en blijf op de hoogte van vakinformatie, nieuws en ontwikkelingen in de voedingsmiddelenindustrie.

Inschrijven
EVMI
EVMI

Superaanbieding! 1 jaar slechts
€ 29,99 ex. BTW 

Profiteer nu
Editie 6 2020
Editie 6 2020

EVMI 6 heeft als thema duurzaamheid. Met onder andere een interview met André Heeres, Empack en de fusie van UTZ en de Rainforest Alliance.

Lees meer
Evenementen

Training VITAL allergenen web-based

4 augustus 2020

Lees meer

HAS Cursus Kennismaking met Voedingsmiddelentechnologie

1 oktober 2020

Lees meer

HAS cursus Levensmiddelentechnologie

1 oktober 2020

Lees meer
Evmi op Social

Social Logo Linkedin Alea

Social Logo Twitter Alea