Marketing/consument

Met dit thema
Brits onderzoek laat effect waarschuwingslabels op snackproducten zien

Brits onderzoek laat effect waarschuwingslabels op snackproducten zien

Een Britse onderzoeksgroep onderzocht het effect van waarschuwingslabels op snackproducten. Zij vergeleken het nut van een combinatie van tekst, afbeelding en calorie-informatie op de verpakking. De onderzoekers namen inspiratie uit onderzoek naar de verpakkingen van tabaksproducten, waarvan bewezen is dat expliciete afbeeldingen ervoor zorgen dat mensen...

Spaanse producent onder vuur vanwege racistisch snoepmerk

Spaanse producent onder vuur vanwege racistisch snoepmerk

In Spanje is een online petitie opgezet tegen de Spaanse snoepfabrikant Lacasa S.A. om het merk Conguitos uit de handel te halen. De chocoladebolletjes worden voorzien van illustraties die volgens de initiatiefnemers van de petitie zwarte mensen stigmatiseren. De petitie maakt gebruik van het momentum dat is gecreëerd door de opleving van...

RIVM: nog onduidelijk of verbod op frisdrank-aanbiedingen zou werken

RIVM: nog onduidelijk of verbod op frisdrank-aanbiedingen zou werken

Er is nog maar weinig onderzoek gedaan naar de effectiviteit van een verbod op kortingsacties op suikerhoudende dranken. Dat is de voornaamste bevinding van een literatuuronderzoek dat de RIVM in opdracht van de overheid uitvoerde. Wel blijkt uit onderzoek dat zulke aanbiedingen vooral op ongezonde producten voorkomen, en dat ze effectief zijn in het...

Ecoscore op de verpakking: haalbaar of fantasie?

Ecoscore op de verpakking: haalbaar of fantasie?

Het Belgische Colruyt werkt aan een ‘ecoscore’, vergelijkbaar met de Nutri-Score. Die moet het milieu-effect van producten aangeven op de verpakking. Wat wil Colruyt? En kan dat wel? We vragen het aan drie duurzaamheidsdenkers. Stefan Goethaert, directeur productie en kwaliteit bij Colruyt Group, kwam er begin januari mee, in het Belgische...

Europeanen onderschatten impact van hun eetpatroon

Europeanen onderschatten impact van hun eetpatroon

De meeste Europese consumenten denken dat hun eetpatroon weinig impact heeft op het milieu. Dat blijkt uit een enquête over duurzaam eten van de Europese consumentenorganisatie BEUC. Dat terwijl een groot deel van de consumenten wel zegt rekening te houden met de duurzaamheid van hun voedsel. BEUC onderzocht via een enquête de mening van...

EVMI Nieuwsbrief

Ontvang de gratis digitale nieuwsbrief van EVMI iedere dinsdag en donderdag en blijf op de hoogte van vakinformatie, nieuws en ontwikkelingen in de voedingsmiddelenindustrie.

Inschrijven
EVMI
EVMI

Superaanbieding! 1 jaar slechts
€ 29,99 ex. BTW 

Profiteer nu
Editie 4 - 2020

In EVMI 4 ontdek je de mogelijke toekomst van het voedselsysteem na corona. Ook beschouwen we de haalbaarheid van een milieuscore op voedselverpakkingen en nemen we een kijkje in de nieuwe eiwitfabriek van Rubisco.

Bekijk de inhoud
Hygiënespecial 2020
Hygiënespecial 2020

De EVMI Hygiënespecial is weer uit, en is nu ook te lezen als digitaal magazine.

Lees verder
Evenementen

Training VITAL allergens web-based

4 augustus 2020

Lees meer

Training VITAL allergenen web-based

4 augustus 2020

Lees meer

Training VITAL allergenen web-based

4 augustus 2020

Lees meer
Evmi op Social

Social Logo Linkedin Alea

Social Logo Twitter Alea