Marketing/consument

Met dit thema
Aldi zet Disney-figuren op Schijf van Vijf-producten

Aldi zet Disney-figuren op Schijf van Vijf-producten

Aldi gaat Schijf van Vijf-producten aantrekkelijker maken voor kinderen door er Disney-figuren op te zetten. "Positieve kindermarketing," noemt de discounter dat, en naar eigen zeggen is Aldi de eerste supermarkt die de voor ongezonde producten gewraakte marketingaanpak inzet op producten uit de Schijf van Vijf.De campagne gaat in...

Consumentenbond brengt Nutri-Score in de praktijk

Consumentenbond brengt Nutri-Score in de praktijk

De Consumentenbond publiceert vandaag een onderzoek naar de werking van Nutri-Score in de praktijk. Van zeventig ontbijtgranen berekende de bond de voedingswaarde door middel van het Nutri-Scoresysteem. Vooral ontbijtgranen voor kinderen blijken slecht te scoren. Op Het Plein in Den Haag staan ze uitgestald: de ontbijtgranen die de Consumentenbond...

D2C biedt kansen voor industrie, maar consument laat zich moeilijk binden

D2C biedt kansen voor industrie, maar consument laat zich moeilijk binden

Nu de consument ook zijn voedsel steeds vaker online zoekt, durven sommige producenten zich af te vragen of ze de supermarkten nog wel nodig hebben. Een ‘direct-to-consumer’-model kan volgens ABN AMRO nieuwe kansen bieden, maar moet flinke hobbels overwinnen. In een klein onderzoek dat ABN AMRO liet uitvoeren onder 1100 consumenten kwam...

Nestlé kiest voor Nutri-Score

Nestlé kiest voor Nutri-Score

Voedingsmiddelenconcern Nestlé zet nog dit jaar het voedselkeuzelogo Nutri-Score op alle voedselproducten die het in Europa op de markt brengt. Dat meldt de multinational vandaag in een persbericht. De uitrol van het in opdracht van de Franse regering ontwikkelde voedselkeuzelogo Nutri-Score zal beginnen in landen die de Nutri-Score...

Eten en drinken in Nederland 1% duurder dan Europees gemiddelde

Eten en drinken in Nederland 1% duurder dan Europees gemiddelde

Van alle landen in de EU zijn in Denemarken voeding en niet-alcoholische dranken het duurst. Luxemburg en Oostenrijk delen de tweede plaats. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van Eurostat.

EVMI Nieuwsbrief

Ontvang de gratis digitale nieuwsbrief van EVMI iedere dinsdag en donderdag en blijf op de hoogte van vakinformatie, nieuws en ontwikkelingen in de voedingsmiddelenindustrie.

Inschrijven
EVMI 4 - 2019

evmi4-cover-klein
In EVMI 4 duiken we in het thema processing, met onder meer diepgravende artikelen over milde conserveringstechnieken en herformulering van bakkerijproducten. Ook lees je een uitgebreid interview met FNLI-directeur Marian Geluk, over innovatie, ervaringen in het buitenland en de rol van de branchevereniging bij maatschappelijke kwesties.

Bekijk de inhoud
Gratis 2 nummers op proef

Bent u nog niet bekend met EVMI?
Vraag dan hier uw proefabonnement aan en ontvang 2 gratis proefnummers.

Aanvragen
Evenementen

HAS cursus: levensmiddelen biologie

3 september 2019 - 3 december 2019

Lees meer

Opleding QESH/KAM/QA manager

5 september 2019 - 12 december 2019

Lees meer

HAS cursus: food & business marketing

5 september 2019 - 5 december 2019

Lees meer