Marketing/consument
Met dit thema
Interventies in supermarkt effectief voor hogere verkoop biologische groente
Door biologische groente en fruit bij elkaar te leggen kan de verkoop met 60% stijgen, blijkt uit een 10-weekse pilot in twee supermarkten in Brabant, uitgevoerd door BioNederland en het GroentenFruit Huis. De pilot dient als testcase voor de Europese campagne ‘De mooiste boodschap is bio’.
Weinig biologische producten in supermarktfolders
Supermarkten prijzen biologisch eten nauwelijks aan in hun wekelijkse folders. Dat blijkt uit onderzoek van het programma Pointer van KRO-NCRV. Pointer bekeek alle producten die het afgelopen half jaar in de folders van vier grote supermarkten stond.
HAK lanceert nieuwe campagne om lokale groente onder de aandacht te brengen
Met een nieuwe campagne wil groentefabrikant HAK consumenten bewust maken van de herkomst van hun groenten en laten zien dat er op de Nederlandse akkers een grote variatie aan groente groeit.
Albert Heijn voegt 150 nieuwe producten aan plantaardig assortiment toe
Albert Heijn breidt het plantaardige assortiment uit met 150 nieuwe producten. Daarmee wil de supermarktketen de standaard zetten op plantaardige voeding.
Supermarkt Ochama trekt prijs plantaardige producten en dierlijke equivalenten gelijk
Vanaf 24 februari biedt online supermarkt Ochama plantaardige producten aan voor prijzen die op hetzelfde niveau liggen als de gemiddelde prijs van dierlijke equivalenten. De retailer wil op deze manier vegetarische producten toegankelijk maken voor iedereen.
EVMI
Editie 3 2022

In EVMI 3 staat het thema Ketenoptimalisatie centraal. Met onder andere: minder verpakkingen in supermarkten, biofilms onder de loep en het belang van etiketten.
EVMI 3 onlineMachinebouwspecial
Evenementen
EVMI Nieuwsbrief
Ontvang de gratis digitale nieuwsbrief van EVMI iedere dinsdag en donderdag en blijf op de hoogte van vakinformatie, nieuws en ontwikkelingen in de voedingsmiddelenindustrie.
Inschrijven