Marketing/consument
Met dit thema
Consument gaat voor kweekvlees, mits betaalbaar, lekker en veilig
Vier op de tien consumenten probeert graag een stukje kweekvlees, maar wel onder enkele voorwaarden. Dit aantal kan groeien, mits ontwikkelaars bereid zijn transparant over hun producten te communiceren.
Campagne tegen zuivelverspilling
Met de publiekscampagne 'Kijk, ruik, proef en vouw' vraagt Zuivelpak aandacht voor de houdbaarheid van zuivel, in de hoop voedselverspilling tegen te gaan.
NVWA waarschuwt: gebruik geen melamine-bamboe servies
De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit waarschuwt voor serviesgoed van melamine kunststof waar bamboe en/of maïsvezels in zijn verwerkt. Niet meer gebruiken, luidt het advies.
Jumbo en Lidl uitgeroepen tot kampioen kiloknallen
In 2020 hadden zes op de tien vleesaanbiedingen van Jumbo en Lidl geen dierenwelzijnskeurmerk, blijkt uit de Kiloknallermonitor van Wakker Dier. De stichting roept de twee supermarktconcerns daarom uit tot "kampioen kiloknallen".
Tony's hoopt op samenwerking met lookalike-repen en petitie
Met de Sweet Solution-campagne roept Tony's Chocolonely andere chocolademerken op om zich ook in te zetten voor slaafvrije chocolade. Het Nederlandse bedrijf startte een petitie en verkoopt tijdelijk repen die qua vormgeving lijken op de verpakkingen van Twix, Toblerone, Ferrero Rocher en KitKat.
EVMI Nieuwsbrief
Ontvang de gratis digitale nieuwsbrief van EVMI iedere dinsdag en donderdag en blijf op de hoogte van vakinformatie, nieuws en ontwikkelingen in de voedingsmiddelenindustrie.
InschrijvenEVMI
Editie 2 2021

Verpakken, daar draait het om in EVMI 2. Abonnees hebben het magazine inmiddels ontvangen. Liever online lezen? Klik dan hier!
EVMI 2 online