Marketing/consument

Met dit thema
HAK introduceert Nutri-Score in de supermarkt

HAK introduceert Nutri-Score in de supermarkt

Groente- en peulvruchtenfabrikant HAK levert vanaf nu producten met het gezondheidslogo Nutri-Score aan Nederlandse supermarkten. Daarmee loopt het bedrijf vooruit op een definitieve beslissing van de regering, die dit jaar een nieuw voedselkeuzelogo kiest dat het afgeschafte Vinkje moet vervangen. HAK is een van de eerste voedselproducenten die Nutri-Score...

Dit alternatief voor Nutri-Score laat zien hoe bewerkt voedsel is

Dit alternatief voor Nutri-Score laat zien hoe bewerkt voedsel is

Nog dit jaar zal staatssecretaris Paul Blokhuis een nieuw voedingskeuzelogo voor Nederland kiezen. Het nieuwe logo komt in de plaats van het Vinkje, dat in 2016 uit de warenwet werd geschrapt. Inmiddels staat een hele rij logo's klaar om het op te volgen. Nutri-Score wordt door een aantal supermarkten en producenten al gebruikt. Dat geldt ook voor het...

Albert Heijn en McDonald's over hun kippen en de lat van Wakker Dier

Albert Heijn en McDonald's over hun kippen en de lat van Wakker Dier

Voor de Liegebeest-campagne van dit jaar nomineerde Wakker Dier 5 bedrijven. In eerdere jaren konden bedrijven door hun reclame-uitingen aan de nominatie 'ontsnappen'. Dit jaar lijkt Wakker Dier bedrijven en supermarkten in de hoek te drijven: legt Wakker Dier de lat te hoog? We vroegen het na bij de genomineerden.

Influencers moeten open zijn over reclame

Influencers moeten open zijn over reclame

'Ik denk niet dat een vlogger dingen eet voor geld', kopte het Financieele Dagblad. Toch gebeurt dat juist wel. En daarom lanceert de Stichting Reclame Code (SRC) een mediacampagne om sluikreclame van influencers op internet tegen te gaan.

Nieuwe app Foodned combineert data van alle foodbedrijven

Nieuwe app Foodned combineert data van alle foodbedrijven

Een rugzakkoerier bezorgt je bestelde maaltijd. De supermarkt helpt je met persoonlijk voedingsadvies. In de bedrijfskantine haal je snel een broodje. “Voeding draait vooral om gemak, waardoor we de regie over ons eten bij bedrijven leggen”, zegt Raymond Schneider, oprichter en mede-eigenaar van Foodned.

EVMI Nieuwsbrief

Ontvang de gratis digitale nieuwsbrief van EVMI iedere dinsdag en donderdag en blijf op de hoogte van vakinformatie, nieuws en ontwikkelingen in de voedingsmiddelenindustrie.

Inschrijven
EVMI 5 - 2019
EVMI 5 - 2019

EVMI nummer 5 van 2019 heeft als thema ingrediënten. De ingrediënten waar op dit moment misschien wel het meest mee wordt geïnnoveerd zijn eiwitten. Plantaardige eiwitten zijn een hot topic, maar ook soja levert geen klimaatwalhalla op. Wetenschappers gaan inmiddels al een paar stappen verder; wat dacht je van dierloos melkeiwit of eiwit met alleen lucht en water als grondstoffen? We duiken in de nieuwste innovaties op dit gebied.

Bekijk de inhoud
Gratis 2 nummers op proef

Bent u nog niet bekend met EVMI?
Vraag dan hier uw proefabonnement aan en ontvang 2 gratis proefnummers.

Aanvragen
Evenementen

Strike Two Summit

19 september 2019 - 00:00

Lees meer

Symposium: Hygiëne voor veilig voedsel en gezondheid

1 oktober 2019 - 1 oktober 2019

Lees meer

Informatiedag Bakkerij en Zoetwaren sector

1 oktober 2019 - 1 oktober 2019

Lees meer