Marketing/consument

Met dit thema
Checklist voor verantwoorde duurzaamheidsreclames gelanceerd

Checklist voor verantwoorde duurzaamheidsreclames gelanceerd

BvA netwerk van merkleiders lanceert de Gids voor Duurzaamheidsclaims met bijbehorende Checklist. Met deze gids wil bvA marketeers en hun bureaus ondersteunen bij het maken van verantwoorde reclame op het gebied van duurzaamheid.

Consument staat welwillender tegenover insectenvoedsel na uitleg over duurzaamheidsvoordelen

Consument staat welwillender tegenover insectenvoedsel na uitleg over duurzaamheidsvoordelen

Consumenten staan welwillender tegenover het eten van insecten als zij geïnformeerd zijn over de duurzame en circulaire voordelen ervan. Dat blijkt uit een onderzoek van Wageningen Economic Research naar de relatie tussen de acceptatie van insecten als onderdeel van de maaltijd en de mate waarin consumenten duurzaamheid belangrijk vinden.

Consument blijft kiezen voor huismerk

Consument blijft kiezen voor huismerk

Nederlandse consumenten blijven trouw kiezen voor boodschappen van huismerken, omdat ze de kwaliteit en smaak minstens zo goed vinden en tegelijkertijd veel geld besparen. Dat blijkt uit de Nationale Keuzestress Monitor, een initiatief van onderzoeksbureau MSI Consultants.

Zesde editie Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel gaat 6 maart van start

Zesde editie Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel gaat 6 maart van start

Van 6 tot 12 maart vindt de zesde editie van de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel plaats in Nederland. De jaarlijks terugkerende campagne daagt deelnemers uit om één week lang vlees en zuivel te laten staan voor een positieve impact op de planeet.

Consumenten kopen prijsbewuster Sinterklaaslekkernijen

Consumenten kopen prijsbewuster Sinterklaaslekkernijen

Dit jaar viert 56 procent van de Nederlanders Sinterklaas. Ruim zes op de tien Nederlanders let vanwege de hoge inflatie scherper op prijzen van Sinterklaaslekkernijen. Dat blijkt uit een peiling in opdracht van VBZ, branchevereniging voor koek, snoep, chocolade, zoutjes en noten.

EVMI
EVMI

Superaanbieding! 1 jaar slechts
€ 49,99 ex. btw

Profiteer nu
Editie 2 2023
Editie 2 2023

In dit nummer van EVMI staat Food Technology centraal. Met onder meer: interview met Lean Goedegebuure over  traceerbare cacao en lezingen en seminars op de beurs. Lees de editie hier!

EVMI 2 online
Verpakkingsspecial
Verpakkingsspecial

De Verpakkingsspecial is verschenen, en is nu ook te lezen als digitaal magazine.

Lees meer
Evenementen

Veggie Challenge Live 2023 – nieuw food & lifestyle event

31 maart 2023 - 00:00

Lees meer

Empack en Packaging Innovations 2023

5 april 2023 - 6 april 2023

Lees meer

Food Technology 2023

12 april 2023 - 13 april 2023

Lees meer
EVMI Nieuwsbrief

Ontvang de gratis digitale nieuwsbrief van EVMI iedere dinsdag en donderdag en blijf op de hoogte van vakinformatie, nieuws en ontwikkelingen in de voedingsmiddelenindustrie.

Inschrijven
Evmi op Social

Social Logo Linkedin Alea

Social Logo Twitter Alea