Marketing/consument

Met dit thema
Consumentenbond start initiatief voor verplicht Nutriscore-logo

Consumentenbond start initiatief voor verplicht Nutriscore-logo

De Consumentenbond start samen met zes andere Europese consumentenorganisaties het burgerinitiatief ‘Pro-Nutriscore’. Hiermee pleiten de organisaties voor het verplicht stellen van het Nutriscore-logo op verpakkingen van voedingsmiddelen. Over het in Frankrijk ontwikkelde voedselkeuzelogo Nutriscore wordt in Nederland al een tijdje gediscussieerd....

AB InBev krijgt boete van €200 miljoen voor dure Jupiler

AB InBev krijgt boete van €200 miljoen voor dure Jupiler

Bierconcern AB InBev heeft een boete opgelegd gekregen van €200,4 miljoen wegens machtsmisbruik. De grootste bierbrouwer ter wereld overtrad de Europese concurrentieregels door tussen 2009 en 2016 de import in België van goedkopere Jupiler uit Nederland te saboteren. Dat schrijft het Financieele Dagblad. Albert Heijn was het...

Vleesverkoop stijgt in Week Zonder Vlees

Vleesverkoop stijgt in Week Zonder Vlees

Supermarkten verkochten tijdens de Week Zonder Vlees niet alleen meer vleesvervangers, maar ook meer vlees. Dat meldt Distrifood. In maart meldde de Stichting Nationale Week Zonder Vlees nog dat ze dit jaar hun ‘impact hebben verdubbeld’ ten opzichte van vorig jaar. De stichting meet dat aan het aantal deelnemers dat zich inschreef: 57.600....

Nestlé haalt vleesvervangers van Britse schappen

Nestlé haalt vleesvervangers van Britse schappen

Nestlé heeft bevestigd dat het bedrijf het vega-merk Garden Gourmet niet meer zal verkopen in Britse supermarkten. Eerder deze maand werd dat assortiment nog uitgebreid met de zogeheten ‘Incredible Burger’. Nestlé begon een jaar geleden met het uitrollen van Garden Gourmet in Groot-Brittannië. Het van oorsprong Israëlische...

‘Gezonde’ chocolade wint in Nederland van andere zoetigheden

‘Gezonde’ chocolade wint in Nederland van andere zoetigheden

Nederlandse consumenten eten minder snoepgoed, maar wel meer chocolade. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek van ABN Amro.Sinds 2005 is het aantal snoepwinkels in Nederland met een kwart afgenomen, van 379 toen naar 277 nu. In dezelfde periode daalde het vloeroppervlak van de snoepwinkels met een derde. Uit Noord-Brabant, Limburg en Gelderland...

EVMI Nieuwsbrief

Ontvang de gratis digitale nieuwsbrief van EVMI iedere dinsdag en donderdag en blijf op de hoogte van vakinformatie, nieuws en ontwikkelingen in de voedingsmiddelenindustrie.

Inschrijven
EVMI 3 - 2019

evmi3-cover-klein
EVMI 3 staat in het teken van carrière en arbeidsmarkt. Natuurlijk buigen we ons over de tekorten op de arbeidsmarkt en bespreken we de perspectieven voor start-ups in de voedselindustrie. Maar we houden het vooral positief. Zo bezoeken we een van de beste werkplekken in de foodsector en spreken we met de zakenvrouw van het jaar.

Bekijk de inhoud
Gratis 2 nummers op proef

Bent u nog niet bekend met EVMI?
Vraag dan hier uw proefabonnement aan en ontvang 2 gratis proefnummers.

Aanvragen
Evenementen

AgriFoodTop Symposium 2019: Innoveren in een goed klimaat

5 juni 2019 - 5 juni 2019

Lees meer

HAS cursus: levensmiddelen biologie

3 september 2019 - 3 december 2019

Lees meer

Opleding QESH/KAM/QA manager

5 september 2019 - 12 december 2019

Lees meer