Marketing/consument

Met dit thema
Brancheorganisatie vleessector vindt Week Zonder Vlees te commercieel

Brancheorganisatie vleessector vindt Week Zonder Vlees te commercieel

De Centrale Organisatie voor de Vleessector (COV) haalt aan dat er nogal wat commerciële partijen bij de Nationale Week Zonder Vlees betrokken zijn, en dat daarom het “maatschappelijk & duurzaam profiel” wordt overschaduwd door marketingdoeleinden van de producenten. Een hoop commerciële partijen zijn betrokken bij de Week...

Een op vier consumenten vindt namen voor vleesvervangers misleidend

Een op vier consumenten vindt namen voor vleesvervangers misleidend

In het schap voor vleesvervangers vind je onder andere vegetarische schnitzels, burgers, gehaktballen, kipstukjes en nog veel meer producten met een naam die lijkt op hun dierlijke voorbeeld. Uit een enquête blijkt dat 1 op de 4 consumenten vindt dat dit anders moet. Veel vleesvervangers dragen een vlees-gerelateerde naam, maar uit een enquête...

Nieuwe reclamecode brengt nog geen einde aan kindermarketing

Nieuwe reclamecode brengt nog geen einde aan kindermarketing

Vanaf 1 juli 2020 zijn alle Dora’s, SpongeBobs en Bliksem McQueens verdwenen van verpakkingen voor voedingsmiddelen voor kinderen. Dat staat in de nieuwe Nederlandse Reclame Code, die sinds 1 februari 2019 is gewijzigd. Ondanks dat de Consumentenbond inspraak heeft gehad, vinden ze de regels op het gebied van kindermarketing nog niet streng genoeg. Kinderidolen...

Wakker Dier: Gemaksmixen stimuleren vleesconsumptie

Wakker Dier: Gemaksmixen stimuleren vleesconsumptie

Uit een steekproef van Wakker Dier blijkt dat bijna alle recepten op gemaksmixen vlees bevatten. Daarnaast wordt ook nog meer rood vlees aangeraden dan gezond voor je is. Wakker Dier trekt daarom aan de bel en roept op tot actie. De steekproef van Wakker Dier wees uit dat 90% van de recepten op maaltijdmixen, roerbaksauzen en pakken rijst vlees...

BEUC: voedingsprofielen na 10 jaar nog steeds niet ingevoerd

BEUC: voedingsprofielen na 10 jaar nog steeds niet ingevoerd

Afgelopen zaterdag was het 10 jaar geleden dat de Europese Commissie voedingsprofielen zou publiceren om misleidende gezondheidsclaims op voedingsmiddelen aan te pakken. Vandaag de dag wachten we nog steeds op de invoering van dit systeem. Europese consumentenorganisatie BEUC laat van zich horen. In 2006 heeft de EU een wet ondertekend die de invoering...

EVMI Nieuwsbrief

Ontvang de gratis digitale nieuwsbrief van EVMI iedere dinsdag en donderdag en blijf op de hoogte van vakinformatie, nieuws en ontwikkelingen in de voedingsmiddelenindustrie.

Inschrijven
EVMI 2 - 2019

evmi-cover-2-2019
De nieuwe EVMI staat in het teken van plastic verpakkingen. In februari sloten zo’n zeventig bedrijven met staatssecretaris Van Veldhoven het zogenoemde Plastic Pact. Om de milieubelasting van plastic verpakkingen te beperken, worden ambitieuze recyclingdoelen gesteld voor 2025. Zijn die doelen wel haalbaar? En hoe zit het met bioplastics?

Bekijk de inhoud
Gratis 2 nummers op proef

Bent u nog niet bekend met EVMI?
Vraag dan hier uw proefabonnement aan en ontvang 2 gratis proefnummers.

Aanvragen
Evenementen

ProVeg New Food Conference

21 maart 2019 - 22 maart 2019

Lees meer

Digital Food

09:00 - 18:00

Lees meer

Empack Den Bosch

3 april 2019 - 4 april 2019

Lees meer