Marketing/consument
Met dit thema
Bezorging wint van zelf koken
Jongere generaties kiezen in vergelijking met twee jaar geleden steeds vaker voor een bezorgmaaltijd als ze geen zin hebben om te koken. Ze grijpen daarmee steeds vaker naar de ultra-gemaksoplossing. Dat blijkt uit de FSIN FoodShopper Monitor 2021, ‘Hoe de crisis consumentengedrag verandert’, die medio november verschijnt.
Samenwerking brengt onderzoek in stroomversnelling
Wageningen University & Research (WUR) en Essensor doen gezamenlijk onderzoek naar voeding en de consument. Dankzij de nieuwe samenwerking komen wetenschappelijke inzichten sneller bij de gebruiker.
Generatie Z wil alles tegelijk: vers, verrassend, lekker, gezond, kant-en-klaar
Makers van voedsel die in de toekomst geld willen kunnen verdienen, doen er goed aan om te kijken naar de consumenten van de toekomst. De stijgende koopkracht van Generatie Z drukt zijn stempel op het voedsellandschap. Dit van jongs af aan met internettoepassingen opgegroeide leeftijdscohort heeft andere en meer specifieke verwachtingen van voeding...
Merendeel Nederlanders hecht waarde aan keurmerken
Voor drie op de vijf (63%) Nederlandse consumenten spelen keurmerken een rol bij de keuze voor eten en drinken. Eén op de zes (16%) kiest zelfs altijd bewust voor producten met een keurmerk. Dit komt neer op 2,2 miljoen Nederlanders. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Food Monitor , een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 7.300 Nederlanders.
Consument heeft geen probleem met vegaburger
Wat is de juiste benaming voor vleesvervangers? Mag een plantaardige vervanging voor worst vegaworst heten? Op 19 oktober stemt het Europees Parlement over een verbod op benamingen als vegaworst of veggieburger omdat deze misleidend zouden zijn. Hoe denken consumenten hierover? Radar vroeg het aan hun testpanel.
EVMI Nieuwsbrief
Ontvang de gratis digitale nieuwsbrief van EVMI iedere dinsdag en donderdag en blijf op de hoogte van vakinformatie, nieuws en ontwikkelingen in de voedingsmiddelenindustrie.
InschrijvenEVMI
Editie 8 2020

In EVMI 8 staan de food trends van 2021 centraal. Met o.a. de beloftes van Bonduelle, verkoopplatform Rechtstreex en duurzame voedselketens.
Lees meer