Marketing/consument

Met dit thema
Nieuwe reclamecode brengt nog geen einde aan kindermarketing

Nieuwe reclamecode brengt nog geen einde aan kindermarketing

Vanaf 1 juli 2020 zijn alle Dora’s, SpongeBobs en Bliksem McQueens verdwenen van verpakkingen voor voedingsmiddelen voor kinderen. Dat staat in de nieuwe Nederlandse Reclame Code, die sinds 1 februari 2019 is gewijzigd. Ondanks dat de Consumentenbond inspraak heeft gehad, vinden ze de regels op het gebied van kindermarketing nog niet streng genoeg. Kinderidolen...

‘Gezonde’ chocolade wint in Nederland van andere zoetigheden

‘Gezonde’ chocolade wint in Nederland van andere zoetigheden

Nederlandse consumenten eten minder snoepgoed, maar wel meer chocolade. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek van ABN Amro.Sinds 2005 is het aantal snoepwinkels in Nederland met een kwart afgenomen, van 379 toen naar 277 nu. In dezelfde periode daalde het vloeroppervlak van de snoepwinkels met een derde. Uit Noord-Brabant, Limburg en Gelderland...

Dit alternatief voor Nutri-Score laat zien hoe bewerkt voedsel is

Dit alternatief voor Nutri-Score laat zien hoe bewerkt voedsel is

Nog dit jaar zal staatssecretaris Paul Blokhuis een nieuw voedingskeuzelogo voor Nederland kiezen. Het nieuwe logo komt in de plaats van het Vinkje, dat in 2016 uit de warenwet werd geschrapt. Inmiddels staat een hele rij logo's klaar om het op te volgen. Nutri-Score wordt door een aantal supermarkten en producenten al gebruikt. Dat geldt ook voor het...

Nutri-Score van nul tot nu

Nutri-Score van nul tot nu

De discussie rondom de invoering van een nieuwe voedselkeuzelogo is nog volop aan de gang, maar Nutri-Score lijkt vooralsnog de meest prominente optie. Eind dit jaar wordt in Nederland de knoop doorgehakt, tijd dus om eens goed naar Nutri-Score te kijken en de zin en onzin in de discussie van elkaar te scheiden. Nutri-Score, ook wel het vijfkleurenlabel...

Vion ziet kansen voor ongegaarde private label vleesvervangers: 'dit is er nu nog niet.'

Vion ziet kansen voor ongegaarde private label vleesvervangers: 'dit is er nu nog niet.'

Willem Cranenbroek heeft sinds kort de leiding over een nieuwe tak van vleesbedrijf Vion: ME-AT. Met het nieuwe initiatief zet Vion voor het eerst stappen op de markt voor vleesvervangers. ‘Ons team zit vol energie en grootse toekomstplannen.’ Cranenbroek heeft in zijn niet al te lange loopbaan al van flink wat managementfuncties geproefd...

EVMI Nieuwsbrief

Ontvang de gratis digitale nieuwsbrief van EVMI iedere dinsdag en donderdag en blijf op de hoogte van vakinformatie, nieuws en ontwikkelingen in de voedingsmiddelenindustrie.

Inschrijven
EVMI
EVMI

Superaanbieding! 1 jaar slechts
€ 49,99 ex. BTW 

Profiteer nu
Editie 7 - 2019

In EVMI 7 met het thema voedselveiligheid onderzoeken we het belang van een goed hygiënisch ontwerp van productieruimten en schoonmaakprocessen. Maar we bekijken ook nieuwe technologieën die nu of in de toekomst de hygiëne zouden kunnen bevorderen.

Bekijk de inhoud
Evenementen

HAS cursus: levensmiddelenchemie

19 november 2019 - 18 januari 2020

Lees meer

AgriFoodTech 2019

11 december 2019 - 12 december 2019

Lees meer

Save the date: HAS Food Experience 2020

4 februari 2020

Lees meer
Evmi op Social

Social Logo Linkedin Alea

Social Logo Twitter Alea