Marketing/consument
Met dit thema
Klanten websupermarkt Picnic kopen veel groente en minder vlees
Mensen bestelden afgelopen jaar veel groente en fruit, blijkt uit een analyse van de online supermarkt Picnic. De online supermarkt maakte in een persbericht hun meest verkochte producten bekend.
‘Groentesnoepjes’ van Nicolette van Dam verkozen tot meest misleidende product van 2021
Yummy Veggie Candy van Let’s is door de Nederlandse consument gekozen als meest misleidende product van 2021. Daarmee wint het de jaarlijkse Gouden Windei verkiezing van voedselwaakhond foodwatch.
Consumenten investeren €500.000 in Rechtstreex
Rechtstreex heeft in iets minder dan twee weken tijd via een crowdfundactie €500.000 aan aandelen verkocht. 509 particuliere investeerders werden hiermee mede-eigenaar van de lokale voedselketen van Rechtstreex.
Eerste On the way to PlanetProof themaweek gelanceerd
Klimaatambassadeur Helga van Leur en Sjaak van der Tak, voorzitter LTO Nederland, openden maandag 14 september de eerste On the Way to PlanetProof week. Tot en met 19 september staan de producten met het keurmerk in de spotlights in supermarkten, televisiespots en social media.
Nestlé en Rode Kruis doneren boodschappenkaarten aan kwetsbare gezinnen
Deze week is de laatste ‘Back to School’ actieweek van Nestlé en het Rode Kruis. Koop je een product van Nestlé bij Albert Heijn, dan doneert het bedrijf 10 cent aan het Rode Kruis. Het bedrag wordt omgezet in boodschappenkaarten die de stichting onder kwetsbare gezinnen verdeelt.
EVMI
Editie 4 2022

In EVMI 4 staat het thema Procesveiligheid centraal. Met onder meer: hoogleraar virologie Marion Koopmans, stapsgewijs verbeteren voor de Nationale Aanpak Productverbetering en vetzuren uit organisch afval. Lees de editie hier!
EVMI 4 onlineHygiënespecial
Evenementen
EVMI Nieuwsbrief
Ontvang de gratis digitale nieuwsbrief van EVMI iedere dinsdag en donderdag en blijf op de hoogte van vakinformatie, nieuws en ontwikkelingen in de voedingsmiddelenindustrie.
Inschrijven