Marketing/consument
Met dit thema
Onderzoek legt misvattingen over o.a. plantaardige voeding bloot
Er bestaan nog veel misvattingen over plantaardig eten, concludeert Upfield na een studie onder ruim duizend Nederlanders. Het gebrek aan kennis kan leiden tot productkeuzes die milieubelastender en minder gezond zijn dan de consument eigenlijk voor ogen heeft.
Maaltijdbezorging blijft explosief toenemen
Net als in 2020, hebben we ook in de eerste helft van 2021 massaal eten besteld, blijkt uit een rapport van ABN AMRO. Gezonder worden de maaltijden overigens niet. Daarnaast noemt de bank nadelige gevolgen voor de maaltijdbezorgers.
Iglo en vergelijkbare producenten moeten hun prijzen verhogen
Producten van iglo en andere levensmiddelenproducenten worden duurder. Iglo waarschuwt hiervoor, omdat ze de stijgende inkoopprijzen en productiekosten, een gevolg van de toenemende vraag naar duurzame producten, niet zelf willen blijven dragen.
Bionext: ‘Vraag naar schimmel-resistente bio-aardappelen moet omhoog’
Brancheorganisatie Bionext wil dat de vraag naar biologische aardappelgewassen die resistent zijn tegen de schimmel phytophthora gestimuleerd wordt. Dit verkleint de risico’s op een slechte oogst voor aardappelboeren.
Slim verpakken geeft zoetere smaak
Psychologische processen kunnen de smaakwaarneming en de keuze voor producten met een verlaagd suikergehalte beïnvloeden. Dit inzicht kan helpen de consumentenacceptatie van deze voedingsproducten te verhogen.
EVMI
Editie 4 2022

In EVMI 4 staat het thema Procesveiligheid centraal. Met onder meer: hoogleraar virologie Marion Koopmans, stapsgewijs verbeteren voor de Nationale Aanpak Productverbetering en vetzuren uit organisch afval. Lees de editie hier!
EVMI 4 onlineHygiënespecial
Evenementen
EVMI Nieuwsbrief
Ontvang de gratis digitale nieuwsbrief van EVMI iedere dinsdag en donderdag en blijf op de hoogte van vakinformatie, nieuws en ontwikkelingen in de voedingsmiddelenindustrie.
Inschrijven