Marketing/consument
Met dit thema
Nederland 'ontkookt': steeds meer kant-en-klaar en thuisbezorgde maaltijden
Nederlanders, en dan met name volwassenen tussen 18 en 40 jaar, eten steeds vaker kant-en-klaar of thuisbezorgde maaltijden. Mensen ervaren tijdnood, hebben vaker geen zin om te koken, maar vinden gezond en lekker eten wel belangrijk.
Platform melknatuurlijk.nl van start
Op vrijdag 23 april vond de lancering van het platform melknatuurlijk.nl plaats. Hierbij hebben zich circa 40 melkveehouders aangesloten, maar ook een veearts en een adviseur hebben zich bij de stichting aangesloten. Doel: bewustwording.
Gezondere producten beter zichtbaar in de supermarkt
Leidt het plaatsen van meer gezonde producten op ooghoogte in de supermarkt tot het vaker kopen van deze producten? Wetenschappers gaan dit uitzoeken.
Consument gaat voor kweekvlees, mits betaalbaar, lekker en veilig
Vier op de tien consumenten probeert graag een stukje kweekvlees, maar wel onder enkele voorwaarden. Dit aantal kan groeien, mits ontwikkelaars bereid zijn transparant over hun producten te communiceren.
Campagne tegen zuivelverspilling
Met de publiekscampagne 'Kijk, ruik, proef en vouw' vraagt Zuivelpak aandacht voor de houdbaarheid van zuivel, in de hoop voedselverspilling tegen te gaan.
EVMI
Editie 4 2022

In EVMI 4 staat het thema Procesveiligheid centraal. Met onder meer: hoogleraar virologie Marion Koopmans, stapsgewijs verbeteren voor de Nationale Aanpak Productverbetering en vetzuren uit organisch afval. Lees de editie hier!
EVMI 4 onlineHygiënespecial
Evenementen
EVMI Nieuwsbrief
Ontvang de gratis digitale nieuwsbrief van EVMI iedere dinsdag en donderdag en blijf op de hoogte van vakinformatie, nieuws en ontwikkelingen in de voedingsmiddelenindustrie.
Inschrijven