Marktinformatie

Met dit thema
Hoe robots de markt veranderen

Hoe robots de markt veranderen

Goed gereedschap is het halve werk, maar geldt dat ook voor de toenemende hoeveelheid robots in de industrie? Ceel Elemans, senior sectorbankier bij ING, waarschuwt producenten voor de marktverschuivingen die robotisering veroorzaakt: ‘Blijf goed kijken naar wat er zich in de markt afspeelt.’ Volgens cijfers van het CBS maakte in 2015 ongeveer...

D2C biedt kansen voor industrie, maar consument laat zich moeilijk binden

D2C biedt kansen voor industrie, maar consument laat zich moeilijk binden

Nu de consument ook zijn voedsel steeds vaker online zoekt, durven sommige producenten zich af te vragen of ze de supermarkten nog wel nodig hebben. Een ‘direct-to-consumer’-model kan volgens ABN AMRO nieuwe kansen bieden, maar moet flinke hobbels overwinnen. In een klein onderzoek dat ABN AMRO liet uitvoeren onder 1100 consumenten kwam...

Eten en drinken in Nederland 1% duurder dan Europees gemiddelde

Eten en drinken in Nederland 1% duurder dan Europees gemiddelde

Van alle landen in de EU zijn in Denemarken voeding en niet-alcoholische dranken het duurst. Luxemburg en Oostenrijk delen de tweede plaats. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van Eurostat.

Prijsstijging voedingsmiddelen in 10 jaar niet zo hoog geweest

Prijsstijging voedingsmiddelen in 10 jaar niet zo hoog geweest

De prijzen van voedingsmiddelen kenden de afgelopen maanden de hoogste stijging in tien jaar, meldt het CBS. Ten opzichte van een jaar eerder waren de voedselprijzen in mei met 3,8% gestegen. Sinds halverwege 2009 waren er alleen in januari 2013 en september 2017 vergelijkbare stijgingen te zien in de prijzen van voedsel. Vooral vlees en vis werden...

Alle Unilever-merken moeten een maatschappelijk doel krijgen

Alle Unilever-merken moeten een maatschappelijk doel krijgen

‘Merken met een maatschappelijk doel groeien twee keer zo snel’, zegt CEO Alan Jope tegen het FD. Alle merken van Unilever moeten zo’n doel krijgen. Daarmee moet het bedrijf sneller gaan groeien. Unilever staat voor een flinke uitdaging. Jope’s voorganger Paul Polman beloofde de aandeelhouders sneller te groeien en de winstmarge...

EVMI Nieuwsbrief

Ontvang de gratis digitale nieuwsbrief van EVMI iedere dinsdag en donderdag en blijf op de hoogte van vakinformatie, nieuws en ontwikkelingen in de voedingsmiddelenindustrie.

Inschrijven
EVMI 4 - 2019

evmi4-cover-klein
In EVMI 4 duiken we in het thema processing, met onder meer diepgravende artikelen over milde conserveringstechnieken en herformulering van bakkerijproducten. Ook lees je een uitgebreid interview met FNLI-directeur Marian Geluk, over innovatie, ervaringen in het buitenland en de rol van de branchevereniging bij maatschappelijke kwesties.

Bekijk de inhoud
Gratis 2 nummers op proef

Bent u nog niet bekend met EVMI?
Vraag dan hier uw proefabonnement aan en ontvang 2 gratis proefnummers.

Aanvragen
Evenementen

HAS cursus: levensmiddelen biologie

3 september 2019 - 3 december 2019

Lees meer

Opleding QESH/KAM/QA manager

5 september 2019 - 12 december 2019

Lees meer

HAS cursus: food & business marketing

5 september 2019 - 5 december 2019

Lees meer