Onderzoek

Met dit thema
Slagers en supermarkten verkopen meer vlees

Slagers en supermarkten verkopen meer vlees

In coronajaar 2020 verkochten slagers en supermarkten meer vlees. Volgens Wageningen University & Resources (WUR) ligt dit in de lijn der verwachtingen. De horeca was een groot deel van het jaar gesloten. Vaak kiezen mensen in een restaurant voor een gerecht met vlees. Nu dit niet mogelijk was, gebeurde dit thuis.

Informatie over biociden in land- en tuinbouw is te veel versnipperd

Informatie over biociden in land- en tuinbouw is te veel versnipperd

De digitale beschikbaarheid, betrouwbaarheid en volledigheid van informatie rondom biociden in de Nederlandse voedselketen is onvoldoende. Die conclusie trekt de stichting Fresh Upstream uit recent onderzoek van Wageningen University & Research (WUR).

WUR coördineert Europees onderzoek naar dierenwelzijn

WUR coördineert Europees onderzoek naar dierenwelzijn

Onderzoekers van Wageningen University & Research gaan het Europese onderzoeksproject mEATquality coördineren. Het project onderzoekt het verband tussen dierenwelzijn en vleeskwaliteit.

Rapport 'Stand in Water 2020' laat zien: Nederlandse visserij wordt duurzamer

Rapport 'Stand in Water 2020' laat zien: Nederlandse visserij wordt duurzamer

Circa 80% van de Nederlandse visserij neemt deel in het MSC-programma voor duurzame visvangst. En eenmaal erkend door het MSC-keurmerk, blijven visserijen werken aan verdere verduurzaming. Dat blijkt uit het rapport “Stand in het Water 2020” waarin een analyse is gedaan van alle 125 beoordelingen en controles die de afgelopen 15 jaar zijn uitgevoerd...

Hoeveel invloed hebben supermarkten op duurzame consumentenkeuzes?

Hoeveel invloed hebben supermarkten op duurzame consumentenkeuzes?

Onafhankelijk onderzoeksinstituut Questionmark is een vergelijkingsonderzoek gestart naar de duurzaamheid van supermarkten. Uit de resultaten volgt een publieke ranglijst die laat zien in hoeverre supermarkten de consument helpen om duurzaam te eten.

EVMI Nieuwsbrief

Ontvang de gratis digitale nieuwsbrief van EVMI iedere dinsdag en donderdag en blijf op de hoogte van vakinformatie, nieuws en ontwikkelingen in de voedingsmiddelenindustrie.

Inschrijven
EVMI
EVMI

Superaanbieding! 1 jaar slechts
€ 49,99 ex. btw

Profiteer nu
Editie 1 2021
Editie 1 2021

In de eerste EVMI van 2021 staat het thema Processing centraal. Een dezer dagen ploft het magazine op je deurmat. Liever online lezen? Dat kan hier!

Lees meer
Verpakkingsspecial 2020
Verpakkingsspecial 2020

De EVMI Verpakkingsspecial is weer uit, en is nu ook te lezen als digitaal magazine.

Lees meer
Evenementen

iba.CONNECTING EXPERTS

15 maart 2021 - 17 maart 2021

Lees meer

Training VITAL allergenen web-based

18 maart 2021

Lees meer

Cursus allergenen management web-based

30 maart 2021

Lees meer
Evmi op Social

Social Logo Linkedin Alea

Social Logo Twitter Alea