Gebruik van relatiegeschenken in de foodsector

28 maart 2024 Partner content Pexels

BEDRIJFSINFORMATIE | Voor organisaties in de foodsector worden verschillende manieren geboden, waarop zij hun naamsbekendheid kunnen verbeteren. Een goede zichtbaarheid, zowel online als offline, maakt dat de klantenkring groeit. Voorbeelden van deze mogelijkheden zijn onder meer deelname aan een groot evenement of een beurs, het uitdelen van bedrukte relatiegeschenken, sponsoring van lokale sportverenigingen, enzovoorts. Bij het bedrukken van relatiegeschenken hebben bedrijven keuze uit onder meer keycords- en aanstekers bedrukken, het bedrukken van waterflessen en bidons, enzovoorts. Wat zal potentiële consumenten hierbij het meeste aanspreken? In dit artikel lees je er meer over.

Laat geïnteresseerden op een beurs kennismaken met producten

Het lastige van foodproducten is dat deze zich niet altijd laten omschrijven aan de hand van een tekening of losse specificaties. Men wil een product in handen kunnen hebben, kunnen proeven, enzovoorts. Het is een van de redenen die het voor partijen in de foodsector interessant maakt om deel te nemen aan een beurs of evenement. De ideale kans om geïnteresseerden binnen de doelgroep van de organisatie kennis te laten maken met een nieuw ontwikkeld product. 

Om een geïnteresseerde ook na het evenement betrokken te houden, loont het om bedrukte relatiegeschenken uit te delen. Het is een slimme reminder voor de ontvanger van deze presentjes, om thuis of op kantoor nog eens op de naam van je bedrijf te googelen. Daarbij is het verstandig om bezoekers van zo’n evenement of beurs te vragen hun e-mailadres en telefoonnummer achter te laten. Het biedt je de kans om een eerste kennismaking een actieve opvolging te geven. 

Kies bewust voor het gebruik van duurzame relatiegeschenken

In de foodsector is duurzaamheid een steeds belangrijker thema geworden. Er wordt door organisaties voortdurend gezocht naar kansen om processen efficiënter in te richten. Aan de ene kant om reststromen tot een minimum te beperken. Aan de andere kant om, in lijn met de industrie brede trend, te besparen op het energieverbruik. 

Speel hier ook met het uitdelen van relatiegeschenken op in. Kwalitatief goede waterflessen bedrukken is vaak interessanter dan het bedrukken van keycords. Aan een waterfles heeft men immers direct wat. Daar waar de toepassing van een keycord veel beperkter is. Naast een waterfles is ook een bedrukte thermosfles geliefd onder medewerkers en zakelijke relaties. Dat hangt sterk samen met het gegeven dat het niet langer toegestaan is om kartonnen of plastic wegwerpbekers te gebruiken op kantoor. Een duurzame en stevige thermosfles vormt een goed alternatief. 

Altijd op de hoogte blijven?