Alpro stapt in dranken zonder soja

9 februari 2012

BRUSSEL - Alpro, vooral bekend van de gelijknamige sojamelk, gaat zijn assortiment uitbreiden, met dranken op basis van amandelen en van hazelnoten.

Met de verbreding van het productportfolio vindt het Belgische bedrijf, dat stelt Europees marktleider op het gebied van sojaproducten te zijn, het tijd voor een nieuw logo en een nieuwe slogan.

Opkomende zon
Het logo van een sojaboon wordt vervangen door een opkomende zon achter een groen blaadje. De nieuwe slogan van het bedrijf is Enjoy Plant Power.

"Plantaardige voeding wordt mainstream", stelt Alpro-topman Bernard Deryckere. "Een Belgisch huishouden gebruikt gemiddeld 13,7 liter Alpro-producten per jaar en Alpro is aanwezig in een kleine helft van de Belgische huishoudens. Hoog tijd dus om een volgende stap te zetten."

Alpro heeft 800 medewerkers in Europa en 4 productievestigingen in België, Nederland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Vorig jaar behaalde het bedrijf een omzet van 265 miljoen euro.

De nieuwe producten komen nog deze maand op de supermarktschappen.

Lees ook:
Meer sojabonen verwerkt tot olie en meel (2 september 2011)

Kit Kat, Spa, Alpro 'gekozen product van het jaar' (15 februari 2011)

Dean Foods koopt Alpro (15 juni 2009)

Alpro CO2-neutraal in 2020 (17 maart 2009)

Kijk in ons nieuwsoverzicht voor:
Alle berichten over Alpro

 

Altijd op de hoogte blijven?