Eigen diepvries van retailers verspilt miljoenen

2 februari 2012

MAASDIJK - Er worden miljoenen euro’s verspild omdat elke retailer vasthoudt aan de eigen diepvrieslogistiek.

Dat zegt Alberdine van Velzen van kenniscentrum Wayz, onderdeel van logistiek dienstverlener Post-Kogeko, meldt TTM.

“Dagelijks rijden er diepvriesauto’s van verschillende supermarkten dezelfde straat in om de supermarkten te bevoorraden”, stelt ze.

Ook hebben ze volgens haar elk eigen diepvriesopslag met vaak hetzelfde standaardassortiment en gaan hun vrachtauto’s regelmatig al met halve ladingen de weg op.

Emotie
Van Velzen denkt dat retailers hun ladingen niet willen bundelen vanwege emotie.

“Blijkbaar gaat concurreren aan de voorkant niet samen met een verdergaande samenwerking aan de achterkant. Die emotie kost hen gezamenlijk miljoenen euro’s. Dat is wrang.”

Ze vindt dat retailers, terwijl ze van hun logistiek dienstverleners eisen dat ze duurzaam werken, ook wel eens de hand in eigen boezem mogen steken.

Lees ook:
Hak-vrachtwagen rijdt op 'groenteafval' (27 januari 2012)

Gebr. Huybregts en Bakker Logistiek mogelijk samen (10 januari 2012)

Foodbedrijven scoren Lean and Green (11 november 2011)

Mars beloond voor 'groen' vervoer (23 september 2011)

Froster neemt G-Frost over (13 september 2011)

FrieslandCampina en Heinz combineren vervoer (12 mei 2011)

Nieuw concept aanlevering kaas voor AH (25 juni 2010)

Kijk in ons nieuwsoverzicht voor:
Alle berichten over logistiek

Altijd op de hoogte blijven?