RIJSWIJK – De FNLI heeft de merken bekendgemaakt die genomineerd zijn voor de Merk van het Jaar Award 2012. De prijs is bedoeld om de waardering van de Nederlandse supermarktklant tot uitdrukking te brengen.
Op basis van een grootschalig consumentenonderzoek zijn 86 merken beoordeeld op kwaliteit, innovatiekracht en expressiviteit.
Het merk dat de hoogste score voor gemeten merkkracht haalt, wordt tijdens de FNLI Jaarbijeenkomst op 31 oktober, bekroond tot krachtigste levensmiddelenmerk van 2012.
De Award wordt voor het zesde achtereenvolgende jaar uitgereikt door de FNLI, samen met EFMI Business School, onderzoeksbureau GfK Panel Services Benelux en Foodmagazine.
Behalve de winnaar van de overall prijs, worden tevens de winnaars in de 7 productcategorieën bekendgemaakt. Ook is er een extra prijs voor het meest opvallende merk op de winkelvloer.
In de productcategorieën en voor de extra prijs zijn de genomineerden:
Categorie | Merk |
Alcoholische dranken | Grolsch, Hertog Jan, Lindemans |
Non-alcoholische dranken (exclusief zuivel) | Appelsientje, Douwe Egberts, Pickwick |
Zoetwaren, snacks, ontbijtproducten, brood en banket | Bolletje, Lu, Verkade |
Kruidenierswaren overig | Conimex, Honig, Unox |
Zuivel, kaas en geelvetten | Campina, Chocomel, Mona |
Vers, salades, diepvries en verpakte groenten | Bio+, Dr. Oetker, Hak |
Persoonlijke verzorging en schoonmaak | Dreft, Nivea, Pampers |
Extra Prijs: Meest opvallende merk | Coca-Cola, Douwe Egberts, Lays |
Binnenkort volgen meer details op Merk van het Jaar 2012
Lees ook: