Grolsch in nieuw jasje

23 februari 2012

grolsch-nieuwENSCHEDE - Grolsch gaat wereldwijd nieuwe verpakkingen gebruiken. Daarbij draait het om smaak en verfrissing, aldus het concern.

Grolsch gaat wereldwijd hetzelfde vernieuwde label voeren. De omverpakkingen krijgen een levendige groene achtergrond, waarin de karakteristieke G herkenbaar naar voren komt. Vanaf week 10 (de week vanaf 5 maart) zijn alle nieuwe verpakkingen in het winkelschap te vinden.

  • Herkenbaarheid vergroten
  • "We wilden het lekkere en verfrissende karakter van ons bier nog meer laten terugkomen in de nieuwe verpakkingen van onze producten", zegt Jan Nales, Marketing Directeur bij Grolsch. "Ook hadden we als doel zoveel mogelijk consistentie aan te brengen om de herkenbaarheid bij consumenten te vergroten en nog beter op te vallen in het drukke bierschap. Om die reden hebben we dan ook een opvallende verpakkingslijn neergezet waarbij het draait om smaak, verfrissing en eenheid."

Het logo is strakker en springt eruit door de witte achtergrond, aldus Grolsch. Daarnaast is er consequent gebruik gemaakt van een levendige kleur groen en rode accenten.

De nieuwe verpakkingen hebben betrekking op de labels van de Grolsch Beugel, de Grolsch 33cl en 25 cl fles, het Grolsch blik en alle eenmalige omverpakkingen. De kratten en de vorm van de flessen zijn recent al geïnnoveerd en blijven ongewijzigd.

Grolsch blik

Het Grolsch blik heeft qua uiterlijk de grootste metamorfose ondergaan, waarbij het zilver heeft plaatsgemaakt voor een verfrissende groene kleur om consistentie in de verpakkingslijn te creëren. Om de beste kwaliteit en smaak van Grolsch bier te garanderen is het blik uitgerust met een smaakbeschermende folie. Verder is het blik voorzien van een grote opening voor extra drinkgemak en de handige koelmeter.

Het internationale branding & packaging design bureau, Cartils, is verantwoordelijk voor de nieuwe verpakkingen.

Bekijk ons nieuwsoverzicht voor:

Alle artikelen over Grolsch

Altijd op de hoogte blijven?