BREDA - Haribo komt met zijn grootste introductie sinds 1953: Haribo Vrolijke Drop. Met deze droprange richt de snoepproducent zich specifiek op volwassenen. Er wordt zelfs een nieuwe dropsmaak geïntroduceerd: de caramel mix.
Het bedrijf spreekt van een welkome innovatie in een dropmarkt die al jaren onder druk staat. Het assortiment is nieuw in vorm, smaak en uitstraling. Aan deze droprange is 2 jaar gewerkt
De nieuwe productlijn heeft 4 ‘volwassen’ dropsmaken: zacht zout (in blauwe verpakking), zacht gesuikerd (in groen), zacht zoet (rood) en caramel mix (geel). De kleurrijke verpakkingen moeten het overwegend zwartgekleurde dropschap opvrolijken.
De dropjes liggen vanaf volgende week in de Nederlandse supermarkten. De marketingactiviteiten rond de introductie starten komend najaar, met een campagne ‘waar heel Nederland vrolijk van wordt’.
Lees ook:
- Aldi lanceert snoepijsjes (24 juni 2013)
- Kidssponsoring Haribo zet kwaad bloed bij politiek (17 augustus 2012)
- Haribo bestraft voor kartelvorming (2 augustus 2012)
- Mede-eigenaar Haribo overleden (4 augutus 2009)