'Ketchup-primeur' van eerste oogst

12 september 2011

ZEIST - Heinz komt met een limited edition Eerste Oogst Tomato Ketchup. Heinz viert hiermee de jaarlijkse tomatenoogst. "Fris van het land zo op je favoriete gerecht", aldus het bedrijf.

Heinz Eerste Oogst is een nieuwe variant van de traditionele Tomato Ketchup. De ketchup heeft een licht frisse tomatensmaak en een intens rode kleur. Verpakt in een karakteristieke glazen fles voorzien van een eigen unieke code.

Heinz Eerste Oogst is in een gelimiteerde oplage van 130.000 flessen geproduceerd en is op 8 september in première gegaan bij strandpaviljoen Woodstock in Bloemendaal. Vanaf eind september is de fles Eerste Oogst verkrijgbaar voor een consumentenadviesprijs van 1,49 euro.

Facebook
Heinz doet actief aan marketing via Facebook. Op de site staat  het complete proces van veld tot vork via video en foto. Elke 57e 'Like' op Facebook ontvangt als eerste Nederlander een fles Eerste Oogst Ketchup, nog voordat ie in de winkel ligt.

Met de unieke code op de fles is bovendien de volledige reis van het ketchuptomaatje in de fles tot aan het tomatenzaadje in Portugal te volgen.

Lees ook:
Heinz bouwt R&D-centrum in Nijmegen (27mei 2011)

Heinz 140 jaar oud (3 juni 2009)

Bekijk ons nieuwsoverzicht voor:
Alle artikelen over Heinz
 

Altijd op de hoogte blijven?