Nieuwe tranentrekker van Fisherman's Friend

26 november 2012

OISTERWIJK - Fisherman's Friend start maandag 26 november met een nieuwe commercial over de keelpastille. Fisherman's Friend wordt daarin niet langer gebruikt als excuus, maar als hulpmiddel wanneer de echte emotie uitblijft. Volgend jaar komt er ook een nieuwe smaak in het schap.

In het ludieke reclamefilmpje zwaait een jongen op het station een vakantieliefde uit. Terwijl het voor haar een emotioneel afscheid is, lijkt hij daar niet zoveel last van te hebben, maar dankzij een Fisherman’s Friend weet hij een traan op te wekken. Die doet ook zijn werk als hij een andere vriendin op het naastgelegen perron van de trein moet halen…

"In de vorige filmpjes gebruiken mensen Fisherman’s Friend om hun emotie te verbergen of te verbloemen, nu gebruikt iemand het om een traan te creëren in een situatie dat hij die goed kan gebruiken", legt Ilse Ebbens van distributeur Concorp Brands uit. "Ook zaten in de oude spots vaak mensen van het type ruwe bolster, blanke pit. Dit is een frisse, jonge kerel, maar geen player of cheater."

Nieuwe smaak

Concorp kiest nadrukkelijk voor een nieuwe benadering omdat de groeiende verkopen van Fisherman’s Friend in Nederland afnemen. "We willen weer wat roering veroorzaken en zorgen dat mensen over ons gaan praten. Ook willen we een nieuwe, jongere doelgroep aanspreken. Vandaar dat we begin volgend jaar een nieuwe smaak in de schappen introduceren", legt Ebbens uit . De nieuwe smaak Spearmint moet vooral erg verfrissend zijn. In 2013 gaat Concorp een massale samplingcampagne houden waarbij meer dan een miljoen samples worden uitgedeeld.

Fisherman’s Friend wordt al meer dan 35 jaar op de Nederlandse markt gebracht en hoort zo langzamerhand bij het "cultureel erfgoed aan traditioneel snoepgoed", stelt het reclamebureau.

Lees ook:

44 Procent wil verbod op snoepreclame (21 november 2012)

Altijd op de hoogte blijven?