Prijsconflict Cono en Superunie

29 september 2009

MIDDENBEEMSTER - Cono-kaasmerk Beemster verdwijnt vanaf eind september gedeeltelijk uit de schappen van Superunie. Cono Kaasmakers stelt de inkoopprijs van de kaas niet te willen verlagen omdat het bedrijf streeft naar een eerlijke melkprijs voor zijn veehouders.

Inkooporganisatie Superunie, waartoe onder meer Deen, Dekamarkt, Plus, Dirk van den Broek, Jumbo, Coop, Hoogvliet en Em-Té behoren, heeft het assortiment Beemster kaas in zijn supermarkten tot minder dan de helft teruggebracht. De varianten Jonge Beemster, Jong Belegen Beemster, Beemster Komijn, Beemster 20+ en Beemster 30+ verdwijnen hierdoor per eind september uit de schappen.

'Wij laten ons de kaas niet van het brood eten. Elke partij in de keten van koe tot consument heeft recht op een goed belegde boterham. Dus ook onze melkveehouders', zegt Eric Hulst, algemeen directeur van Cono Kaasmakers.

Advertentie
Cono heeft een advertentie ontwikkeld om consumenten op de hoogte te brengen van de verslechterde verkrijgbaarheid van de Beemster-producten.

Superunie was niet bereikbaar voor commentaar.

Lees ook:
Conflict AH-Vumona opgelost (26 augustus 2009)

'Conflict met Unilever goed voor Delhaize' (4 augustus 2009)

Superunie-boycot Douwe Egberts (12 mei 2009)

Heineken ruziet met Superunie (6 maart 2007)

Kijk in ons nieuwsoverzicht voor:
Alle berichten over conflicten tussen fabrikanten en supers

Altijd op de hoogte blijven?