Johma Sandwiches wordt Qizini

19 januari 2011

LIESSEL - Greencore Convenience Foods en Johma Sandwiches gaan samen verder als Qizini, the friendly food company.

Begin december 2010 fuseerden de twee om samen sterker te staan. Het nieuwe bedrijf levert voedingsconcepten voor onder meer cateraars, benzinestations, supermarkten, convenience outlets en vliegtuigmaatschappijen in de Benelux, Duitsland en Frankrijk. Het bedrjif voert de merken Johma Sandwiches, Borgondi en Lèkker Vers.

Onder de naam Qizini wil het bedrijf haar positie verder versterken op het gebied van belegde broodjes, verse pizza's, sauzen en kant-en-klaar maaltijden. Algemeen Directeur Wiebe Visser: "Qizini is een eigentijdse naam met een duidelijke verwijzing naar Cuisine."

Ook nieuwe huisstijl
Behalve de nieuwe naam heeft het bedrijf een nieuwe huisstijl en met 'the friendly food company' een aangescherpte positionering. "Qizini is vriendelijk voor klanten en leveranciers, het milieu en haar eigen medewerkers."

Qinzi wil duurzaam geproduceerde ingrediënten gebruiken, verspilling terugdringen, de CO2-footprint reduceren en de maatschappelijke betrokkenheid vergroten.

Door de krachtenbundeling met Johma Sandwiches stelt Qizini uitstekend gepositioneerd te zijn om de Europese markt voor versverpakte sandwiches verder te ontwikkelen. Het bedrijf wil het aanbod zowel nationaal als internationaal verder uitbreiden.

Het nieuwe bedrijf heeft 3 productielocaties, in Alphen aan den Rijn, Liessel en Losser, en 500 medewerkers.

Lees ook:
CFE neemt Johma Sandwiches over (30 november 2010)

Johma legt focus op huismerksalades (1 april 2010)

Kijk in ons nieuwsoverzicht voor:
Alle berichten over Johma

Altijd op de hoogte blijven?