SSZ Impuls Award voor Mars, Perfetti en Banketgroep

5 oktober 2012

ZEIST  - Mars, Perfetti van Melle, De Banketgroepo en Hoogvliet hebben de SSZ Impuls Awards gewonnen.

De prijzen werden woensdag uitgereikt tijdens het najaarsevenement De Kracht van Impuls van Studiecentrum Snacks en Zoetwaren Benelux (SSZ).

Mars kreeg de award in het retailkanaal categorie fabrikant. Mars is erg sterk voor wat betreft de absolute merk- en bedrijfsontwikkeling. Mars scoort verder erg goed op innovatie graad. In het Retailkanaal categorie retailer won Hoogvliet omdat de supermarktketen excelleert binnen alle 4 de snacks- en zoetwarencategorieën, met name op het gebied van second placement. Bij suikerwerk en koek/biscuit scoort Hoogvliet hoge ogen ten aanzien van de criteria absolute groei per item.

Perfetti van Melle kreeg de award voor het out-of-home-kanaal categorie fabrikant. Groothandels- en retailorganisaties in het ooh-kanaal kiezen Perfetti van Melle als beste impulsfabrikant voor hun kanaal. De sterke punten van Perfetti van Melle zijn met name de bereidheid tot samenwerking, leverperformance, de mate van meedenken en rendement. Kruidvat kreeg de prijs voor het  out-of-home-kanaal categorie groothandel/retail.

De prijs voor categorie private label fabrikant in het retail/out-of-home kanaal was voor De Banketgroep dat hoog gewaardeerd werd voor de kwalitatief goede producten, het meedenken over innovatie en inhaken op het beleid van de handelspartner.

De winnaars zijn gekozen op basis van tevoren vastgestelde criteria. In samenwerking met Nielsen zijn de winnaars in het retailkanaal vastgesteld. Voor de verkiezing van de winnaars in het ooh-kanaal zijn fabrikanten, importeurs, groothandelaren en retailers in dit kanaal geënquêteerd. Ook de private label award is tot stand gekomen via enquêtes bij handelspartners in retail en ooh.

Lees ook:

Altijd op de hoogte blijven?