'AH moet zich Puur & Eerlijk opstellen'

14 september 2012

AMSTERDAM -  Youth Food Movement (YFM), de jongerenbeweging van Slow Food, heeft donderdagavond 2 procent korting stickers geplakt op zuivel en fruit bij de Albert Heijn op de Dam in Amsterdam.

YFM had via facebook een oproep gedaan mee te doen met de actie. Volgens de organisatie waren zo'n 60 consumenten steun komen betuigen tegen de korting van 2 procentpunt die Albert Heijn leveranciers heeft opgelegd om te kunnen groeien. Jumbo voerde eerder dit jaar een vergelijkbare heffing in.

Youth Food Movement roept de directie van Albert Heijn op om terug te komen op de kortingsactie. "Een grote supermarktketen speelt een essentiële rol in de maatschappij en heeft een grotere verantwoordelijkheid dan enkel het verkopen van voedsel. YFM zou graag zien dat Albert Heijn zich Puur & Eerlijk opstelt tegenover boer en consument."

YFM maakte een videofilmpje van de actie.

Lees ook:

Altijd op de hoogte blijven?