Dole levert ‘slimme’ banaan voor hardlopers

25 februari 2015

Dole heeft van een simpele banaan een gadget gemaakt. In 2 bananen werden led-modules en metertje#s gestopt die tijdens de marathon van Tokio onder meer de tijd en hartslag van de loper bijhielden en motiverende tweets verstuurden.

De metertjes en led-jes zaten als gimmick in een bananenschil gestopt. Binnenin zat een echte banaan die gegeten kon worden, meldt PR Week.

Hightech

2 marathonlopers kregen elk een dergelijke hightech-banaan mee. Behalve hartslag, tussentijden en motivatietweets gaf de banaan tijdens de race ook aan wanneer hij het best gegeten kon worden, voor een optimale prestatie.

Dole is sponsor is van de Tokio Marathon die 22 februari is gelopen. Tijdens de race werden zo’n 96.000 bananen uitgedeeld aan de lopers.

'Functional banana'

De bananenproducent wilde tijdens de marathon de aandacht vestigen op ‘de functional banana’, met name de premium-varianten Gokusen en Lakatan.

De Gokusen-banaan werd aan de start en tussentijds uitgedeeld en de ‘sportbanaan’ Lakatan bij de finishlijn.

De actie trok veel belangstelling van diverse media. Vorig jaar had Dole ook al een opvallende campagne. Toen liet het bedrijf de naam en tijd van 200 renners op de schil van een banaan printen. Dole won daarmee een PR prijs.

Lees ook:

Altijd op de hoogte blijven?