AMERSFOORT - 1200 Medewerkers van FrieslandCampina hebben gisteren hun kantoor of fabriek verruild voor een bezoekje aan consumenten.
Ze ondersteunden daarmee zo’n 5000 melkveehouders van FrieslandCampina die ook in hun omgeving langs de deuren gingen om te vertellen dat Campina-melk van dichtbij komt.
In totaal werden woensdag 23 mei 350.000 huishoudens in 135 dorpen en steden bezocht.
'Special edition' melkpak
De melkveehouders en medewerkers van FrieslandCampina overhandigden de consumenten een ‘special edition’ van een Campina-literpak halfvolle melk.
Geïnteresseerden kunnen door de code (die op het pak staat) in te voeren op www.campina.nl, zien van welke boerderijen uit de omgeving de melk afkomstig is.
Dit was al mogelijk voor Boerenland-producten, maar nu ook voor Campina-melk en -karnemelk.
Het concern stelt de enige te zijn die in staat is om zo'n 150 miljoen liter melk van geselecteerde boerderijen zo te verwerken, dat de herkomst van de melk te traceren en dus te melden is.
Transparantie
De bezoeken aan huis en de nieuwe code op de verpakkingen zijn een nieuwe stap op het gebied van transparantie. “We hebben de hele keten in beheer: van gras tot glas”, stelt managing director Bas van den Berg van FrieslandCampina Branded Netherlands/Belgium.
Door naar de consument toe te gaan, wordt de verbinding gelegd tussen de koe in de wei en het pak melk in de koelkast, stelt hij
Op 28 mei wordt de Campina Open Boerderijdag weer gehouden, waarbij consumenten met hun kinderen een kijkje kunnen nemen op een boerderij in de buurt.
Bekijk alle foto's van de bezoekjes
Bekijk een video-impressie
Lees ook:
- FrieslandCampina breidt uitgaven R&D uit (14 maart 2012)
- AH-huismerk in 2012 van weidemelk (14 juli 2011)
- C1000 lanceert ‘Onze Kip’-assortiment (28 april 2011)
- Herkomst aardbei op je mobiel (14 april 2011)