Vraag naar buitenlands talent groeit

16 april 2009

DOETINCHEM - De vraag hoogopgeleide werknemers voor de voedingsmiddelenindustrie groeit. Dat geldt niet alleen voor marketing- en salesfuncties, maar ook voor R&D.

Dat zegt Hans Hilbrands van Den Uijl Ploeg & Partners (DUPP) in Elsevier Voedingsmiddelenindustrie van 17 april. Het gaat daarbij onder meer om bedrijven die gericht zijn op buitenlandse markten.

Kennis en ervaring pré
'De Nederlandse voedingsmiddelenindustrie is internationaal gericht, waarbij het benutten van kennis en ervaring vanuit bepaalde buitenlandse markten een pré kan zijn.'

'Zo hebben Engelsen veel retailervaring, zijn Fransen goed geschoold op sensorisch gebied en brengen Duitsers prima verpakkingsexpertise met zich mee', aldus Hilbrands.

Volgens Annemieke van Ginkel van Nutri-Akt heeft het alleen zin om de buitenlandse arbeidsmarkt op te gaan als buitenlanders daadwerkelijk iets toevoegen. 'Krapte qua aanbod mag geen excuus vormen.'

Een artikel over de vraag naar 'buitenlandse foodies' staat in Elsevier Voedingsmiddelenindustrie van 17 april.
Volledige inhoud

Lees ook:
Vacatures food beter in beeld op Evmi.nl (12 maart 2009) 

DUPP start internationale partnership (24 oktober 2008) 

Altijd op de hoogte blijven?