AH maakt excuses voor ‘2 procent korting-brief’

19 oktober 2012

ZAANDAM - AH-directeur Sander van der Laan heeft publiekelijk excuses gemaakt voor de brief waarin Albert Heijn van alle leveranciers 2 procent korting eist.

De excuses gelden alleen het middel dat is gebruikt (de brief), níet het doel. Dat meldt Distrifood.

Van der Laan noemde het een ‘inschattingsfout’ om aan alle leveranciers de brief te sturen. Aan de inhoud (de korting) houdt Albert Heijn wel degelijk vast.

Die inhoud zal in één-op-één-onderhandelingen verder gestalte krijgen, aldus de directeur tijdens de AH-leveranciersdag.

Beroering

De kortingsbrief van Albert Heijn zorgde voor veel beroering, vooral onder land- en tuinbouwers, maar ook bij de FNLI en zelfs in de politiek. Youth Food Movement startte de stickeractie ‘Jokers plakken, boeren pakken’.

Als reactie op de commotie zegde de retailer toen toe om samen met LTO Nederland een onderzoek te doen naar de prijsvorming en margeverdeling in de versketen.

Lees ook:

Altijd op de hoogte blijven?