ARNHEM - Hak heeft de FoodQualityAward 2012, de speciale juryprijs, gewonnen met het 1-2 open deksel.
Dat gebeurde tijdens de uitreiking van de FoodAwards. De prijswinnaars zijn gekozen door retailers.
Met de introductie van het makkelijk te openen deksel heeft Hak goed naar de consument geluisterd, meldt het juryrapport.
De jury ziet het als “uitmuntende verpakkingsverbetering van een bestaand product” en spreekt van “een initiatief dat we al 10 jaar eerder hadden willen hebben”. De groentefabrikant werd dan ook gecomplimenteerd met de vondst.
“We hebben veel kennis en energie gestoken in een deksel dat je in een handomdraai kunt openen. We zijn dan ook erg blij met de waardering vanuit de branche”, reageerde Erik Pijnenburg, manager marketing en innovatie bij Hak, toen hij de award in ontvangst nam (foto).
Chio beste introductie
De FoodTopAward, voor de beste introductie, was voor Intersnack met de Chio chips & zoutjes. De jury prees de manier waarop vanuit het niets een volwaardig A-merk werd opgebouwd. “Dat zien we vandaag de dag niet meer vaak.”
De FoodAwards gingen onder meer naar Heineken (Amstel en Heineken Tapje), Arla (Natuurlekker) Bel Nederland (Boursin Mini’s), Nestlé (Bros Tablet), CêlaVita (Oma’s Opbak Aardappeltjes), Intersnack (Chio chips & zoutjes), H.J. Heinz (3 keer: voor De Ruijter Specials, Karvan Cevitam Frisdrank en Honig Vezelrijk), Douwe Egberts (L’Or EspressO), Dr. Oetker (Dr. Oetker Cup Cakes) en Unilever (Unox Boeren Scharrelrookworst).
De jaarlijkse FoodAwards zijn een initiatief van retailvakblad FoodPersonality.
Lees ook:
- Campagne Hak-deksel genomineerd (11 april 2012)
- Hak onthult makkelijk te openen deksel (21 september 2011)
- Johma wint prijs retail voor salades (7 augustus 2009)