DOETINCHEM - Het marktaandeel van private label blijft verder stijgen. Het marktaandeel zal ook in Nederland groter worden dan 50 procent.
Dat verwacht 65 procent van de stemmers op de evmi-poll. In Zwitserland en Spanje is nu al meer dan de helft van de verkochte producten private label.
Ruim een kwart van de stemmers (27 procent) ziet een relatie tussen de groei van huismerken en de recessie. Zij verwachten dat als de recessie weer voorbij is, weer meer mensen voor A-merken zullen kiezen.
De overige 8 procent van de stemmers meent dat het marktaandeel de 50 procent niet gaat halen, aangezien dat in 2012 slechts 29 procent was. In 2000 lag dat aandeel op 20 procent.
Stem mee op de nieuwe stelling:
[poll id="13"]Lees ook:
- Aandeel huismerk in Europa groeit (24 juni 2013)
- Aandeel huismerk in folderaanbiedingen stijgt (18 juni 2013)
- A-merk verliest verder terrein (20 februari 2013)