Bakx Foods introduceert nieuw merk Foodworks

Bakx_burgers_Foodworks

Bakx Foods, leverancier van vleessnackproducten, is sinds 2017 onderdeel van een groot, internationaal vleesconcern: OSI Group. Door de overname heeft Bakx de beschikking over een nieuw foodservicemerk. Tijdens de Horecava (8-11 januari, RAI Amsterdam) introduceert het bedrijf een nieuw assortiment en een nieuwe Europese merknaam: Foodworks.

Met het merk Foodworks breidt Bakx het assortiment uit en bedient een grotere markt. Waar Bakx zich voornamelijk op de fastservicemarkt richt, moet Foodworks de totale foodservicemarkt gaan bedienen.

Foodworks biedt een nieuw assortiment van burgers in diverse gewichtsklassen, zoals de Angus Burger en Homestyle Burger. Al deze burgers hebben een ambachtelijke uitstraling. Daarnaast introduceert het bedrijf ook een range kipnuggets. Alle producten worden verpakt in hanteerbare hoeveelheden, namelijk dozen van 3 kg.

OSI Group is een leverancier van kip-, rund- en varkensproducten. In 1909 startten zij als een familiebedrijf in Chicago, Amerika. In 1955 gingen ze hamburgers leveren aan 's werelds grootste fastfoodketen. Inmiddels zijn zij uitgegroeid tot een bedrijf met meer dan 20.000 werknemers, verdeeld over ruim 50 locaties in 18 landen wereldwijd.

Lees ook
Debat over eiwitbalans in COV Meat Café

Debat over eiwitbalans in COV Meat Café

Tijdens het jaarlijkse COV Meat Café op 3 november spraken vijftig genodigden uit agri en food over de ideale eiwitbalans. De debatteerden over vragen als: Wie is waarvoor verantwoordelijk? Welke rol speelt de prijs bij de consument? Kun je vlees en vervangers wel met elkaar vergelijken?

Nederlandse consument blijft vlees eten

Nederlandse consument blijft vlees eten

In 2021 verbruikte de Nederlandse bevolking 76,1 kg vlees. Een kleine stijging ten opzichte van 2020. Dat blijkt uit onderzoek naar het Nederlandse vleesverbruik van Wageningen Economic Resource in opdracht van Wakker Dier.

Vleessector lanceert Nederland Vleesland

Vleessector lanceert Nederland Vleesland

Op 1 september lanceren de samenwerkende organisaties uit de vleesketen de website Nederland Vleesland. Met deze nieuwe website wil de branche de feiten en het eerlijke verhaal over vlees en de vleessector vertellen.

Op de hoogte blijven van alles wat er speelt in de voedingsmiddelenindustrie?

 

Abonneren