Bakx Foods introduceert nieuw merk Foodworks
Bakx Foods, leverancier van vleessnackproducten, is sinds 2017 onderdeel van een groot, internationaal vleesconcern: OSI Group. Door de overname heeft Bakx de beschikking over een nieuw foodservicemerk. Tijdens de Horecava (8-11 januari, RAI Amsterdam) introduceert het bedrijf een nieuw assortiment en een nieuwe Europese merknaam: Foodworks.
Met het merk Foodworks breidt Bakx het assortiment uit en bedient een grotere markt. Waar Bakx zich voornamelijk op de fastservicemarkt richt, moet Foodworks de totale foodservicemarkt gaan bedienen.
Foodworks biedt een nieuw assortiment van burgers in diverse gewichtsklassen, zoals de Angus Burger en Homestyle Burger. Al deze burgers hebben een ambachtelijke uitstraling. Daarnaast introduceert het bedrijf ook een range kipnuggets. Alle producten worden verpakt in hanteerbare hoeveelheden, namelijk dozen van 3 kg.
OSI Group is een leverancier van kip-, rund- en varkensproducten. In 1909 startten zij als een familiebedrijf in Chicago, Amerika. In 1955 gingen ze hamburgers leveren aan 's werelds grootste fastfoodketen. Inmiddels zijn zij uitgegroeid tot een bedrijf met meer dan 20.000 werknemers, verdeeld over ruim 50 locaties in 18 landen wereldwijd.
Altijd op de hoogte blijven?
Meer over
Lees ook
Deel consumenten haakt af bij duurdere vleesvervangers
Afgelopen week verschenen er verschillende berichten over de teruglopende verkopen van vleesvervangers. Is de hype rondom vleesvervangers voorbij? Ceel Elemans,Sector specialist Food, ING, reageert op dit nieuws met onderstaande bericht ‘Duurdere vleesvervangers minder in trek bij consument’.
Markt vleesvervangers blijft groeien in Nederland
De verkoop van vleesvervangers stokte afgelopen jaar. Volgens experts betekent dit niet dat Nederlanders geen interesse meer hebben in vleesvervangers en zij verwachten dat de markt gewoon door blijft groeien.
Worstenmerk Brandt & Levie start sharefunding voor meer duurzame worst
Het Amsterdamse biologische worstenmerk Brandt & Levie start een sharefunding campagne om haar internationale- en vegan groeiambities waar te maken. Het merk heeft als doel om ervoor te zorgen dat in 2028 de helft van de worst die in Noordwest-Europese huishoudens wordt gegeten verantwoord is.