Blogs
Zo gebruik je Linkedin voor B2B sales en marketing

Zo gebruik je Linkedin voor B2B sales en marketing

Terwijl social media niet meer weg te denken is als tool in consumentenmarketing, worden zulke platformen in de business-to-businesskant lang niet altijd op waarde geschat. Met bestaande contacten en het (koud) bellen van prospects kom je er wel, wordt nog steeds gedacht. ‘Zo deed ik het ook’, zegt Perry van Beek. ‘Maar toen in 2008 de crisis begon...

Is lekker gezond nog houdbaar?

Is lekker gezond nog houdbaar?

Iedereen wil gezond oud worden. Dus vinden we een verantwoorde leefstijl en een gezond voedingspatroon belangrijk. Maar wat is nou gezond? Voor de ene mens staat gezond gelijk aan minder: minder snoepen en snacken, matigen met calorieën. Voor de ander ligt het accent juist op meer: meer opletten op wat er in voeding zit, meer zelf koken en meer bewegen....

Branden voor soja

Branden voor soja

De markt voor vleesvervangers en andere plantaardige producten groeit enorm. Een groeiende groep mensen wil blijkbaar best wat minder vlees eten als dat hun het gevoel geeft dat ze wat voor de planeet doen. Maar de toenemende aandacht voor vegan zorgt ook voor wat terugslag van stugge vleeseters die zich helemaal niet schuldig willen voelen over hun...

Biologische onzin

Biologische onzin

Erwin Boutsma speurt in de supermarkt fanatiek naar ‘biologische’ keurmerken op de verpakking van groenten en fruit: 'Niet omdat ik die producten wíl, maar omdat ik ze juist níet wil.' Het CBS becijferde in mei dat in 2018 op 0,7 % van het Nederlandse landbouwareaal aan biologische akkerbouw werd gedaan, een...

De ultieme paprika

De ultieme paprika

Als hoofd R&D Vegetable Seeds bij Bayer weet John Purcell alles van de ontwikkeling van nieuwe groenten. Naar welke eigenschappen is de markt op zoek, en op welke manier kan Bayers (genetische) technologie helpen bij oplossingen op wereldschaal? Is het mogelijk om het ultieme gewas te ontwikkelen, en wat betekent dat voor de biodiversiteit? What’s...

De life cycle van je carrière

De life cycle van je carrière

De branche verandert razendsnel. Blijf je als werknemer stil zitten, dan loop je het risico om achterop te raken, zeggen Bert Den Uijl en Michiel Dekkers van DUPP Food Recruitment. Wat moet je doen om je carrière up to date te houden?

De tien dimensies van de digitale transformatie

De tien dimensies van de digitale transformatie

Over de digitale transformatie wordt veel gezegd en geschreven. Zo gebruiken foodbedrijven technologie om de supply chain te optimaliseren en verspilling van voedsel tegen te gaan. Consumenten maken steeds vaker gebruik van het internet en apps om eten te bestellen (via Thuisbezorgd.nl, Picnic of Domino’s Pizza). Volgens onderzoek van MIT zijn...

Halve maatregelen in de Reclamecode

Halve maatregelen in de Reclamecode

Vanaf 1 februari 2019 is de nieuwe Reclamecode Voor Voedingsmiddelen (RVV) van kracht. Hierin staat dat er vanaf 1 juli 2020 geen verpakkingen met kinderidolen meer in de winkels mogen liggen. Ondanks dat de Consumentenbond inspraak heeft gehad in de nieuwe reclamecode, vinden ze de regels op het gebied van kindermarketing nog niet streng genoeg. Babs...

Geraffineerd over allergie

Geraffineerd over allergie

Voedselproducenten hebben dagelijks te maken met allergenen, al is het maar om kruisbestuiving en pijnlijke recalls te voorkomen. Dat is belangrijk, want het aantal mensen dat allergieën ontwikkelt lijkt toe te nemen. Maar juist daarom moeten voedselproducenten op een ander niveau gaan nadenken over de verhouding tussen voedsel en het immuunsysteem,...

Zoete praatjes

Zoete praatjes

In februari kwam het British Medical Journal met de resultaten van een metastudie naar de positieve en negatieve gevolgen van de inname van kunstmatige zoetstoffen. De conclusie, kort door de bocht: het is allemaal best ingewikkeld en we zien geen duidelijke effecten. Dat geldt overigens beide kanten op: geen meetbare gezondheidsschade, maar...

EVMI Nieuwsbrief

Ontvang de gratis digitale nieuwsbrief van EVMI iedere dinsdag en donderdag en blijf op de hoogte van vakinformatie, nieuws en ontwikkelingen in de voedingsmiddelenindustrie.

Inschrijven
EVMI
EVMI

Superaanbieding! 1 jaar slechts
€ 49,99 ex. BTW 

Profiteer nu
Editie 8 - 2019

EVMI 8 heeft het thema duurzaamheid. In deze editie vragen we enkele Nederlandse bedrijven hoe ze hun productie CO2-neutraal proberen te krijgen, en vragen we Directeur Duurzaamheid Anniek Mauser van Unilever hoe een duurzaamheidsmanager in een organisatie moet staan om voldoende impact te kunnen hebben.

Bekijk de inhoud
Evenementen

iMIS Food Netwerkmeeting Rotterdam

17 januari 2020

Lees meer

Training VITAL risicobeoordeling allergenen Nijmegen

23 januari 2020

Lees meer

Voedselveiligheid en commercieel voordeel: het kan!

23 januari 2020

Lees meer
Evmi op Social

Social Logo Linkedin Alea

Social Logo Twitter Alea