Blogs
Clean label = Clear label

Clean label = Clear label

Auteur: Pieter Paul Lamers, Managing Director, Niacet / Het zijn bekende kreten op verpakkingen van levensmiddelen: ‘100 % natuurlijk’ en ‘geen E-nummers’. Maar wat zeggen ze nu eigenlijk echt?

Virtuele hulp bij voedselveiligheid

Virtuele hulp bij voedselveiligheid

Auteur: Toon Coopmans, Technical Director, Interfood Group COVID-19 heeft het internationale reizen grotendeels stilgelegd. Veel fysieke bijeenkomsten zijn prima te vervangen door online varianten. Een preventieve kwaliteitscontrole van een opslaglocatie wordt een stuk lastiger. Natuurlijk kun je de warehousemanager of distributeur vragen om met...

Corona en de kracht van ketenintegratie

Corona en de kracht van ketenintegratie

Dat we ingrediënten van over de hele wereld halen, vinden we heel normaal. Onze voorouders haalden in de vijftiende eeuw immers al grondstoffen en specerijen uit alle werelddelen. Met de ontwikkeling van snelle transport- en communicatiemogelijkheden zijn mondiale productieketens in de voedingsindustrie alleen maar toegenomen. Maar nu de uitbraak van...

Cocreatie: meer dan een buzzword

Cocreatie: meer dan een buzzword

Cocreatie is populair. Het psychologisch aspect ervan heeft zelfs een populaire naam: het IKEA-effect. In 2011 toonde wetenschappelijk onderzoek bij deze retailer aan dat we een product waaraan we zelf een bijdrage hebben geleverd, waardevoller vinden. Er zijn talloze voorbeelden op consumentenniveau. Maar ook eerder in de keten komt cocreatie volop...

Serendipiteit: geef toeval de ruimte

Serendipiteit: geef toeval de ruimte

In een tijd waarin R&D-afdelingen binnen de voedingsindustrie nog veelal gestuurd worden aan de hand van getallen, targets of KPI’s, het zogenaamde spreadsheet management, breek ik graag een lans voor serendipiteit. Dit begrip, afgeleid van het Engelse ‘serendipity’, staat voor iets ontdekken of uitvinden waar je niet naar op zoek...

Aroma: geheimzinnig of zinnig geheim?

Aroma: geheimzinnig of zinnig geheim?

Eric Lemmers, Commercieel Directeur Buteressence Op één dag komt een consument maar liefst 20 tot 30 keer met aroma’s in aanraking, blijkt uit onderzoek van Buteressence. Dat zijn momenten waarop je als fabrikant het verschil kunt maken in de beleving van voeding. Want naast geur en smaak brengen aroma’s broodnodige variëteit...

Vegan of meat lover? Lang leve de keuzevrijheid!

Vegan of meat lover? Lang leve de keuzevrijheid!

Richard de Vries, Commerce & Sales bij Jellice Pioneer Europe Sinds augustus 2018 woedt de Afrikaanse Varkenspest (AVP) in China en omringende landen. Miljoenen varkens worden geruimd. Op dit moment gaat 75% van het Europese varkensvlees en bijproducten naar Azië. De grote exportmarkt, maatschappelijk ongerief en misstanden bij fokkers en slachters...

Zo gebruik je Linkedin voor B2B sales en marketing

Zo gebruik je Linkedin voor B2B sales en marketing

Terwijl social media niet meer weg te denken is als tool in consumentenmarketing, worden zulke platformen in de business-to-businesskant lang niet altijd op waarde geschat. Met bestaande contacten en het (koud) bellen van prospects kom je er wel, wordt nog steeds gedacht. ‘Zo deed ik het ook’, zegt Perry van Beek. ‘Maar toen in 2008 de crisis begon...

Is lekker gezond nog houdbaar?

Is lekker gezond nog houdbaar?

Iedereen wil gezond oud worden. Dus vinden we een verantwoorde leefstijl en een gezond voedingspatroon belangrijk. Maar wat is nou gezond? Voor de ene mens staat gezond gelijk aan minder: minder snoepen en snacken, matigen met calorieën. Voor de ander ligt het accent juist op meer: meer opletten op wat er in voeding zit, meer zelf koken en meer bewegen....

Branden voor soja

Branden voor soja

De markt voor vleesvervangers en andere plantaardige producten groeit enorm. Een groeiende groep mensen wil blijkbaar best wat minder vlees eten als dat hun het gevoel geeft dat ze wat voor de planeet doen. Maar de toenemende aandacht voor vegan zorgt ook voor wat terugslag van stugge vleeseters die zich helemaal niet schuldig willen voelen over hun...

EVMI Nieuwsbrief

Ontvang de gratis digitale nieuwsbrief van EVMI iedere dinsdag en donderdag en blijf op de hoogte van vakinformatie, nieuws en ontwikkelingen in de voedingsmiddelenindustrie.

Inschrijven
EVMI
EVMI

Superaanbieding! 1 jaar slechts
€ 29,99 ex. BTW 

Profiteer nu
Editie 7 2020
Editie 7 2020

EVMI 7 heeft als thema voedselveiligheid. Met onder andere een interview met Franklin Ginus, de Gouden Noot 2020 en lessen uit de coronacrisis.

Lees meer
Verpakkingsspecial 2020
Verpakkingsspecial 2020

De EVMI Verpakkingsspecial is weer uit, en is nu ook te lezen als digitaal magazine.

Lees meer
Evenementen

Seafood Expo Asia Reconnect 2020

17 november 2020 - 19 november 2020

Lees meer

Fi Europe CONNECT - Online event van Informa Markets

06:00 - 4 december 2020

Lees meer

Healthy nutrition conference

25 november 2020 - 25 november 2020

Lees meer
Evmi op Social

Social Logo Linkedin Alea

Social Logo Twitter Alea