Blogs
Aroma: geheimzinnig of zinnig geheim?

Aroma: geheimzinnig of zinnig geheim?

Eric Lemmers, Commercieel Directeur Buteressence Op één dag komt een consument maar liefst 20 tot 30 keer met aroma’s in aanraking, blijkt uit onderzoek van Buteressence. Dat zijn momenten waarop je als fabrikant het verschil kunt maken in de beleving van voeding. Want naast geur en smaak brengen aroma’s broodnodige variëteit...

Vegan of meat lover? Lang leve de keuzevrijheid!

Vegan of meat lover? Lang leve de keuzevrijheid!

Richard de Vries, Commerce & Sales bij Jellice Pioneer Europe Sinds augustus 2018 woedt de Afrikaanse Varkenspest (AVP) in China en omringende landen. Miljoenen varkens worden geruimd. Op dit moment gaat 75% van het Europese varkensvlees en bijproducten naar Azië. De grote exportmarkt, maatschappelijk ongerief en misstanden bij fokkers en slachters...

Zo gebruik je Linkedin voor B2B sales en marketing

Zo gebruik je Linkedin voor B2B sales en marketing

Terwijl social media niet meer weg te denken is als tool in consumentenmarketing, worden zulke platformen in de business-to-businesskant lang niet altijd op waarde geschat. Met bestaande contacten en het (koud) bellen van prospects kom je er wel, wordt nog steeds gedacht. ‘Zo deed ik het ook’, zegt Perry van Beek. ‘Maar toen in 2008 de crisis begon...

Is lekker gezond nog houdbaar?

Is lekker gezond nog houdbaar?

Iedereen wil gezond oud worden. Dus vinden we een verantwoorde leefstijl en een gezond voedingspatroon belangrijk. Maar wat is nou gezond? Voor de ene mens staat gezond gelijk aan minder: minder snoepen en snacken, matigen met calorieën. Voor de ander ligt het accent juist op meer: meer opletten op wat er in voeding zit, meer zelf koken en meer bewegen....

Branden voor soja

Branden voor soja

De markt voor vleesvervangers en andere plantaardige producten groeit enorm. Een groeiende groep mensen wil blijkbaar best wat minder vlees eten als dat hun het gevoel geeft dat ze wat voor de planeet doen. Maar de toenemende aandacht voor vegan zorgt ook voor wat terugslag van stugge vleeseters die zich helemaal niet schuldig willen voelen over hun...

Biologische onzin

Biologische onzin

Erwin Boutsma speurt in de supermarkt fanatiek naar ‘biologische’ keurmerken op de verpakking van groenten en fruit: 'Niet omdat ik die producten wíl, maar omdat ik ze juist níet wil.' Het CBS becijferde in mei dat in 2018 op 0,7 % van het Nederlandse landbouwareaal aan biologische akkerbouw werd gedaan, een...

De ultieme paprika

De ultieme paprika

Als hoofd R&D Vegetable Seeds bij Bayer weet John Purcell alles van de ontwikkeling van nieuwe groenten. Naar welke eigenschappen is de markt op zoek, en op welke manier kan Bayers (genetische) technologie helpen bij oplossingen op wereldschaal? Is het mogelijk om het ultieme gewas te ontwikkelen, en wat betekent dat voor de biodiversiteit? What’s...

De life cycle van je carrière

De life cycle van je carrière

De branche verandert razendsnel. Blijf je als werknemer stil zitten, dan loop je het risico om achterop te raken, zeggen Bert Den Uijl en Michiel Dekkers van DUPP Food Recruitment. Wat moet je doen om je carrière up to date te houden?

De tien dimensies van de digitale transformatie

De tien dimensies van de digitale transformatie

Over de digitale transformatie wordt veel gezegd en geschreven. Zo gebruiken foodbedrijven technologie om de supply chain te optimaliseren en verspilling van voedsel tegen te gaan. Consumenten maken steeds vaker gebruik van het internet en apps om eten te bestellen (via Thuisbezorgd.nl, Picnic of Domino’s Pizza). Volgens onderzoek van MIT zijn...

Halve maatregelen in de Reclamecode

Halve maatregelen in de Reclamecode

Vanaf 1 februari 2019 is de nieuwe Reclamecode Voor Voedingsmiddelen (RVV) van kracht. Hierin staat dat er vanaf 1 juli 2020 geen verpakkingen met kinderidolen meer in de winkels mogen liggen. Ondanks dat de Consumentenbond inspraak heeft gehad in de nieuwe reclamecode, vinden ze de regels op het gebied van kindermarketing nog niet streng genoeg. Babs...

EVMI Nieuwsbrief

Ontvang de gratis digitale nieuwsbrief van EVMI iedere dinsdag en donderdag en blijf op de hoogte van vakinformatie, nieuws en ontwikkelingen in de voedingsmiddelenindustrie.

Inschrijven
EVMI
EVMI

Superaanbieding! 1 jaar slechts
€ 29,99 ex. BTW 

Profiteer nu
Editie 3 - 2020

In EVMI 3 analyseren we onder andere de positie van vrouwen in de voedingsmiddelenindustrie. Hoe doen voedingsmiddelenproducenten het op het gebied van diversiteit? Zijn vrouwen bezig aan een opmars in onze sector? Of is er toch nog sprake van een glazen plafond?

Bekijk de inhoud
Evenementen

Vakbeurzen Maintenance en Worksafe

23 april 2020

Lees meer

Cursus allergenen management Beveren, België

26 mei 2020

Lees meer

Expo GastroPan 2020

21 juni 2020 - 23 juni 2020

Lees meer
Evmi op Social

Social Logo Linkedin Alea

Social Logo Twitter Alea