Biologische geitenhouders verenigen zich in Bio Goat Meat

Bio goat meat

Meer dan 30 biologische geitenhouders hebben zich 6 februari officieel verenigd in de coöperatie Bio Goat Meat. Het doel van deze coöperatie om bokken op een duurzame manier op te fokken en te vermarkten in de biologische markt. De coöperatie neemt de logistiek, slacht, verwerking, distributie en afzet op zich. Leden krijgen ook advies over huisvesting en voeding van de dieren.

Bio Goat Meat biedt twee soorten vlees aan. Allereerst Capretto. Dit is vlees heeft een zachte, volle smaak en is afkomstig van een lam van 8 tot 12 kilo. De tweede soort is het relatief onbekende Chevon. Dit vlees komt van bokjes van ongeveer 35 kilo die vanaf het voorjaar in de wei lopen. De cooperatie wil meer bekendheid aan dit vlees geven.

De coöperatie vertegenwoordigd met het huidge ledenaantal ongeveer driekwart van de biologische geitenbedrijven in Nederland. De provincie Groningen en het Europees Landbouwfonds voor Plattelandsontwikkeling ondersteunen dit initiatief.

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
Consument betaalt minder voor vleesvervangers dan voor vlees

Consument betaalt minder voor vleesvervangers dan voor vlees

Door de inflatie en hoge grondstofprijzen betalen consumenten nu meer voor vlees dan voor vleesvervangers. Dat blijkt uit nieuwe cijfers die supermarktonderzoeker Questionmark in opdracht van ProVeg op een rij heeft gezet.

Future Food Group lanceert vernieuwde biologische vleesvervangers

Future Food Group lanceert vernieuwde biologische vleesvervangers

Future Food Group start met het merk The Veggie Lovers voor hun biologische vleesvervangende producten. Tijdens Biofach van 26 tot 29 juli worden de vernieuwde producten van Future Food Group onder het merk geïntroduceerd.

Interventies in supermarkt effectief voor hogere verkoop biologische groente

Interventies in supermarkt effectief voor hogere verkoop biologische groente

Door biologische groente en fruit bij elkaar te leggen kan de verkoop met 60% stijgen, blijkt uit een 10-weekse pilot in twee supermarkten in Brabant, uitgevoerd door BioNederland en het GroentenFruit Huis. De pilot dient als testcase voor de Europese campagne ‘De mooiste boodschap is bio’.