Jumbo verkoopt één ster Beter Leven kalkoenvlees

Jumbo beter leven kalkoen

Tijdens de landelijke Beter Leven Week maakte Jumbo bekend dat ze als eerste Nederlandse supermarkt kalkoenvlees met één ster Beter Leven keurmerk gaan verkopen. Vanaf half december verkoopt de supermarkt voor de kerst een hele kalkoen met twee sterren Beter Leven keurmerk.

Daarnaast is het assortiment varkens- en kippenvlees uitgebreid met producten met één ster Beter Leven keurmerk of die voldoen aan de Nieuwe Standaard Kip criteria. Deze kippen krijgen meer ruimte en natuurlijk daglicht. Ook voor huismerkproducten die vlees, zowel koelsvers als diepvries bevatten hanteert Jumbo 100% Beter Leven Keurmerk of Nieuwe Standaard Kip als norm.

Varkens- en kippenvlees

98 procent van het verse varkensvlees van de Jumbo is voorzien van het Beter Leven keurmerk. Voor de varkensvleeswaren is dit 81 procent. Daarnaast zijn Jumbo spekblokjes, voorverpakte kookhammen en elf soorten paté ook gecertificeerd. Onder het huismerk heeft Jumbo ook verse rook- en knakworsten met één ster Beter Leven.

Jumbo verdubbelde het aanbod kip met het één ster Beter Leven keurmerk in 2017. Alle overige verse kippenvlees en - vleeswaren zijn Nieuwe Standaard Kip en 100 procent plofkipvrij. Jumbo ambieert om alle scharreleieren van het huismerk zo snel mogelijk te voorzien van één ster Beter Leven. De verwachting is dat dit medio 2018 gerealiseerd is.

Lees ook
Dirk, Jumbo en Kellogg’s kanshebbers voor Gouden Windei

Dirk, Jumbo en Kellogg’s kanshebbers voor Gouden Windei

Voedselwaakhond foodwatch maakt de genomineerden voor het Gouden Windei bekend: de prijs voor het meest misleidende voedselproduct van het jaar. Jumbo Ice Tea Feel Immune, Inner Beauty en Good Energy, Pure Ambacht Ambachtelijke salade oma's aardappel-scharrelei van DIRK/Dekamarkt, en Kellogg’s All-Bran Fruit’n Fibre zijn de kanshebbers.

Van kop tot staart: varken

Van kop tot staart: varken

Er is in Nederland geen enkel stukje vlees dat zoveel wordt gegeten als dat van het varken. Helaas komt de consument vaak niet veel verder dan de karbonade, sparerib, varkenshaas of schnitzel. Hoog tijd dat dat verandert, vindt slager en auteur Gertjan Kiers.

Zwitserse retailer investeert in Israëlisch kweekvleesbedrijf

Zwitserse retailer investeert in Israëlisch kweekvleesbedrijf

Migros Group, het grootste retailbedrijf van Zwitserland gaat investeren in de Israëlische kweekvleesproducent SuperMeat. Met deze samenwerking willen de bedrijven de productie en distributie van kweekvlees op commerciële schaal versnellen. Onderdeel van de overeenkomst is een investering van Migros in SuperMeat.

Op de hoogte blijven van alles wat er speelt in de voedingsmiddelenindustrie?

 

Abonneren